معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از بازداشت 2 نفر به اتهام اخلال در شبکه توزیع و نظام اقتصادی و معرفی آنها به زندان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 05 March 2020

2 نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به زندان معرفی شدند

به گزارش تابناک قزوین، مهدی ولی‌زاده، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: متاسفانه علیرغم هشدارهای گذشته، افرادی سودجو و فرصت‌طلب اقدام به گرانفروشی و احتکار اقلام و لوازم بهداشتی از جمله ماسک، ژل ضدعفونی و... نمودند که دستگاه قضایی در این خصوص ورود به موقع و جدی داشت و از همه ضابطان و دستگاه های متولی خواسته ایم که نظارت های خود را تشدید کنند تا شاهد سوداگری افراد سودجو نباشیم.

وی به مجازات قانونی محتکران اشاره و هشدار داد: بر اساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی، در صورتی که اخلال در شبکه توزیع و نظام اقتصادی به صورت گسترده انجام گیرد و نظم اقتصادی را مختل کند، مجازات افساد فی الارض در انتظار آنها خواهد بود و در صورت قطعیت به مجازاتی همچون اعدام محکوم خواهند شد.

ولی زاده همچنین بیان داشت: دادستانی و سازمان تعزیرات حکومتی با بازدیدهای مستمر در بحث احتکار اقلام و لوازم بهداشتی کشفیاتی داشتند به گونه‌ای که 3 انبار خانگی کشف و 2 نفر که اقلام بهداشتی را به استان های دیگر به قصد گرانفروشی قاچاق می کردند، بازداشت شدند و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به زندان معرفی شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده تخلفات این حوزه سریعاً موارد را از طریق سامانه پیامکی به شماره 09392658006 به دادستانی اعلام کنند تا پیگیری ها و اقدامات مقتضی صورت گیرد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار