مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از درگیر بودن 6 شهرستان جنوبی این استان با هجوم دسته‌های ملخ صحرائی خبر داد و تاکید کرد که اقدامات مقابله‌ای و مبارزه با این آفت، همچنان با قوت تداوم دارد.
کد خبر: ۸۲۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ 04 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حمید دبیری بیان کرد: متاسفانه با موج جدید حمله دسته‌جات ملخ که روزانه وارد کشور و به تبع آن استان فارس می‎شوند، مواجه هستیم، به طوریکه از صبح امروز چهارشنبه ۱۴ اسفند شاهد هجوم دسته‌های ملخ‌ صحرایی به مزارع شهرستان‌های گراش، خنج، قیروکارزین و فیروزآباد بوده‌ایم و قبل از آن هم 2 شهرستان لامرد و مُهر با این آفت روبرو بوده‌اند.

او با بیان اینکه تاکنون مبارزه با ملخ‌های صحرایی در سطح یکهزار و ۴۰۰ هکتاری انجام شده، افزود: ۵ هزار هکتار نیز ردیابی شده اما متاسفانه با تراکم ملخ بسیار بیشتر از سال قبل روبرو هستیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: سمپاش‌های دولتی در مزارع آلوده و درگیر مستقر هستند و برای مبارزه بیشتر به کمک مردم و کشاورزان نیاز داریم.

دبیری خاطرنشان کرد: شماره تماس ۱۵۰۴ برای اطلاع رسانی به سازمان جهاد کشاورزی فارس در این باره راه‎اندازی شده است.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی فارس به کشاورزان توصیه کرد که بازدید روزانه و در چند نوبت از مزارع خود را در دستور کار قرار دهند و گفت: از آنجا که سم رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم از انها می‌خواهیم که با سمپاش‌های خود به سازمان جهاد کشاورزی فارس کمک کنند.

 

برچسب ها: حمله ، ملخ ، ملخ صحرایی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار