امید حاج محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: فرآورده ها دامی قبل از استفاده طبخ می شوند،با این وجود نظارت ها ما بر تولید و عرضه محصولات به منظور مقابله با بیماری کرونا بیشتر شده است.
کد خبر: ۸۲۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 04 March 2020

امید حاج محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد:بیماری کرونا یک بیماری انسانی است و بیماری دام نیست، در زمانی که بیماری بیماریِ دام یا مشترک میان انسان و دام باشد، ورود می کند.

وی افزود: البته ممکن است مواد غذایی در حوزه هایی که تحت نظارت است، آلوده شود و به صورت ثانویه منجر به انتقال بیماری شود طبعا ما هم تمهیداتی برای این موضوع اندیشیدیم که بیشتر الگوها پیشگیری است و سیستم های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارائه داده اند.

مدیر کل دامپزشکی، تصریح کرد: همکاران ما آموزش لازم را به مراکز مختلف عرضه محصولات دامی داده اند، نظارت ها تشدید شده و برای رعایت بهتر بهداشت عمومی در این مراکز، یعنی مکان هایی  که فرآورده خام دامی در آنجا فرآوری، بسته بندی یا عرضه می شود رعایت دقیق نکات بهداشتی و نظارت مستمر با جدیت پیگیری می شود.

این مسئول بیان داشت: طبیعتا بهداشت اختصاصی را دانشگاه علوم پزشکی انجام می دهد و از طرفی در بحث بهداشت عمومی خوب کار کردیم، آموزش لازم را ارائه دادیم و تیم هایمان را برای نظارت و آموزش ویژه تر اعزام می کنیم.
وی ابراز داشت: آموزش ها تماما به صورت چهره به چهره انجام می شود و چون همکاران ما حداقل به مدت دو روز مراکز را بازدید می کنند، به دستور کار نیروهایمان بحث توصیه ها بهداشتی که از طریق مراکز بهداشتی انتقال داده می شود را اضافه کردیم.

مدیر کل دامپزشکی، با بیان اینکه فرآورده ها خام دامی حتی شیر برای مصرف طبخ می شود، متذکر شد: اینها در مراحل فرآوری و بسته بندی اگر آلوده شوند طبعا با پختن عامل آلاینده که ویروس  است از بین می رود با این وجود توصیه می کنیم حداقل ارتباط را با فرآورده ها خام دامی برقرار کنند و طبیعتا از مصرف هرگونه فرآورده خام دامی نظیر شیر، تخم مرغ، گوشت، مرغ و جگر به صورت نیم پز پرهیز کنند.

حاج محمدی تاکید کرد: به کارفرما ها و عرضه کننده فرآورده ها خام دامی توصیه می کنیم اگر از پرسنل و افراد مرتبط با فرآورده ها خام دامی کسی علائم بیماری را داشت استراحت مطلق داشته باشند و ارتباطشان را با فرآورده ها خام دام قطع کنند تا بیماری جا به جا نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار