مسؤول کمیته داوران کرمانشاه گفت: در شرایط فعلی در سطح اول داوری کشور هیچ نماینده‌ای از استان نداریم.
کد خبر: ۸۲۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 03 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،احمد دهنوی ، اظهار داشت: شرایط داوران سطح بالای ما به شکلی شده که راهی برای قضاوت در لیگ‌های کشوری نداشته و علاقه‌ای به حضور در لیگ‌های استان نیز ندارند به همین دلیل بسیاری از آنها خیلی زود از امر قضاوت کنارگیری می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که سهمیه‌های ما در لیگ برتر از دست رفته است، گفت: ما 2 سهمیه در لیگ برتر کشور و پنج سهمیه در لیگ دسته یک کشور داشتیم، اما به علت عدم همکاری و هماهنگی لازم با دپارتمان‌های داوری این سهمیه‌ها از دست رفته و داوران ما تنها یک یا دو بازی در لیگ برتر به عنوان کمک، یا چند بازی در لیگ یک ظاهر شده‌اند و دیگر هیچ خبری از قضاوت های به یادماندنی بزرگانی همچون جلال مرادی و دانشمهر نیست.

مسؤول کمیته داوران کرمانشاه با اشاره به مشکلات پیش آمده در لیگ‌های استانی، افزود: از آنجا که کمیته داوران هیچ تلاشی برای حضور داوران در سطح اول داوری کشور نمی‌کند، داوران تراز اول فوتبال استان نیز علاقه‌ای به همکاری با هیأت در برگزاری لیگ برتر استان نداشته و هیأت فوتبال استان مجبور است برای برگزاری لیگ‌های استانی از داوران کم تجربه در قضاوت‌ها استفاده کند و این مساله سبب اعتراض بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ‌های استان شده است.

وی اضافه کرد: هیچ کسی منکر ضرورت استفاده از جوانان در امر قضاوت و میدان دادن به تجربه‌های جدید در این عرصه نیست، اما روال منطقی این مساله این است که باید داوران جوان در کنار داوران باتجربه به امر قضاوت پرداخته و با کسب تجربه از آن‌ها بر تجربه‌های خود در امر قضاوت و مدیریت یک بازی فوتبال بپردازند در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد.

دهنوی با ذکر چند نمونه از این شکست‌ها، ادامه داد: نمونه این شکست‌ها درگیری‌های گاه و بی‌گاه در جریان بازی‌های لیگ استان است که سبب اعتراض تمامی اهالی فوتبال استان شده، نمونه این مساله ناتمام ماندن بازی در اسلام‌آباد غرب است و نتیجه این مساله خداحافظی داورانی همچون وحید کیهانی از دنیای قضاوت می‌شود.

وی صحبت‌های خود را با ذکر چند سئوال ادامه داد و گفت: چه دلیلی دارد که مسؤول کمیته داوران هیأت با دپارتمان داوری تماس بگیرد و از آن‌ها بخواهد به فلان داور کرمانشاهی قضاوت ندهند؟ رایزنی و همکاری امری اجتناب‌ناپذیر در صنعت فوتبال است، چرا وقتی یکی از مسؤولان داوری کشور به عنوان ناظر در کرمانشاه حاضر می شود، مسؤولان هیأت هیچگونه ارتباطی با او برقرار نمی‌کنند و از این فرصت استفاده نمی‌کنند؟

این داور اسبق فوتبال استان کرمانشاه اضافه کرد: بسیاری از هیأت‌های فوتبال کشور چنان ارتباطی با مسؤولان کمیته داوران کشور در فوتبال و فوتسال برقرار کرده‌اند که علی‌رغم اشتباهات فاحش داوری مکررا شاهد قضاوت آن داوران در لیگ برتر و دسته یک کشور هستیم، اما ما هیچ استفاده‌ای از دو سهمیه لیگ برتر و لیگ دسته یک خود نمی‌کنیم و به سادگی از کنار آن عبور می‌کنیم.

وی در پیشنهادهای خود برای حل این مشکل،گفت: در استان کرمانشاه بزرگان بسیار زیادی در امر قضاوت وجود دارند که می‌توانند وقت کافی را برای اداره یک قسمت اختصاص دهند و می‌توان از آن‌ها در مدیریت کمیته داوران استفاده کرد، از طرفی باید قبول کرد رایزنی و همکاری و هماهنگی بخش جدایی‌ناپذیر صنعت فوتبال در حال حاضر است به همین دلیل باید بزرگان داوری کشور را در قسمت فوتبال و فوتسال به کرمانشاه دعوت کرده و در برگزاری کلاس‌های بازآموزی و ارتقای سطح داوری از آن‌ها استفاده برده و از نظرات آن‌ها در پیشبرد داوری استان استفاده کرد.

وی یادآور شد: ایجاد شرایط لازم برای بازگشت افراد باتجربه به جامعه داوری یکی دیگر از الزاماتی است که می‌تواند جامعه داوری را نجات داده و حتی از بروز مشکلات جدید و چالش در فوتبال استان بکاهد، اما این شرایط نیازمند وعده و قول نیست بلکه نیازمند همدلی و همراهی با این داوران باتجربه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار