کد خبر: ۸۲۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 02 March 2020
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اتخاذ شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا با تاکید بر اینکه از ۳۵ مورد مشکوک به کرونا در استان تاکنون تنها یک مورد مثبت گزارش شده است، اظهار داشت: بیمارستان شهید جلیل به عنوان بیمارستان معین کرونا در استان انتخاب شده و در صورت وجود بیمار مشکوک با استفاده از آمبولانس های مخصوص بیمار از سایر شهرستان ها به این بیمارستان منتقل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل هشت گروه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی در استان عنوان کرد: این تیم ها در شهرستان های هشت گانه استان حضور می یابند.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز استان انجام شده است، گفت: در صورت کمبود می توان این امکانات را از استان های همجوار تامین کرد.
کلانتری به برگزاری ۱۰ نشست هماهنگی بین دستگاه های متولی استان در زمینه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بسیج همگانی برای مبارزه با ویروس کرونا در استان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی تمام توان خود برای عبور از این بحران را به کار گرفته اند و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی به ویژه پرسنل بیمارستان شهید جلیل در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه کلینیک های غربالگری در شهرستان های مختلف استان راه اندازی می شود، گفت: اورژانس قدیم شهر دهدشت و بخش اعصاب و روان بیمارستان شهید رجایی گچساران به عنوان مراکز ارجاع در این شهرستان ها تعیین شده است.
وی به تشکیل و فعالیت هشت کمیته ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در صورت بروز شرایط بحرانی مرکز چنارستان سپاه سایر مراکز را پشتیبانی می‌کند.
کلانتری بر ضرورت غربالگری ۲۴ ساعته در همه ورودی های استان تاکید کرد و گفت: غربالگری به خودروهای عمومی محدود نشود و باید مسافران هر وسیله نقلیه ای که وارد استان می شود چکاپ  شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه های استان در این خصوص، عنوان کرد: انتظار می رود رسانه ها به حفظ آرامش روانی مردم کمک کنند.
کلانتری خاطرنشان کرد: گندزدایی مکان های عمومی توسط شهرداری های ۱۸ گانه استان در حال انجام است.
وی همچنین از همراهی و همکاری مردم استان برای مقابله با این ویروس تشکر کرد و گفت: بدون شک کنترل این بیماری بدون همراهی مردم و تلاش کادر درمانی فداکار امکان پذیر نبود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار