نیروهای ارتش سوریه پس از پیشروی های گسترده در جنوب استان ادلب (پاکسازی منطقه مهم و راهبردی جبل زاویه) و بخش های وسیعی از شمال غرب استان حماه (دشت الغاب) از صبح روز جمعه (نهم اسفندماه) عملیات را در این دو محور علیه گروهک های تروریستی از سر گرفتند.
کد خبر: ۸۲۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 02 March 2020

نیروهای سوری حملات برای پاکسازی مناطق اشغالی در جنوب استان ادلب را از محور غربی شهرک کفرعوید ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند شهرک قوقفین را از اشغال تروریست ها خارج و پاکسازی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از تروریست ها در جریان درگیری ها و پاکسازی شهرک قوقفین کشته و زخمی شدند؛ با پاکسازی این شهرک، امنیت جاده معره نعمان - عنکاوی به طور کامل تامین شد.

به گفته منابع میدانی، مقصد بعدی نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان ادلب شهرک های موزره، کنصفره، باره و دیرسنبل خواهد بود؛ از محور شمال غرب استان حماه (شمال و شمال شرق دشت الغاب) خبر می رسد نیروهای سوری و مقاومت به پیشروی ها ادامه دادند و چند منطقه دیگر را در این محور به کنترل درآوردند.

به گزارش الف، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین در این محور موفق شدند شهرک های المنصوره، خربه الناقوس ، تل واسط، قسطون، الزیارهش، المشیک را از اشغال تروریست ها خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

با آزادسازی این شهرک ها بیش از ۹۰ درصد دشت الغاب در شمال غرب استان حماه به طور کامل پاکسازی و امن شد؛ در حال حاضر، مناطق الحمیدیه ، تل ادریس و حمیمات در شمال غرب استان حماه (شمال شرقی دشت الغاب) در اشغال گروهک های تروریستی هستند.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش سوریه از محور قسطون در شمال دشت الغاب به پیشروی ها ادامه دادند و از مرزهای استان شمال غرب استان حماة عبور کردند و شهرک زیزون جدیده را در جنوب غرب استان ادلب پاکسازی و امن کردند.

با پاکسازی های صورت گرفته (آزادی شهرک های قرقور و کفیر) در محور شمال غربی استان حماه که منجر به امن شدن بخشی از جاده جسرالشغور - عنکاوی شد و نیروهای ارتش سوریه به ورودی و محله های جنوبی شهر جسرالشغور رسیدند.

در صورتی که نیروهای سوری در محور شمالی دشت الغاب در شمال غرب استان حماه به سمت جنوب غرب استان ادلب پیشروی کنند و شهرک فریکه را آزاد کنند، جاده راهبردی سراقب - اریحا - جسرالشغور مسدود می شود.

از محور شرقی استان ادلب (حومه شهر سراقب) خبر می رسد، تروریست ها و نیروهای ارتش ترکیه حملات گسترده ای را با هدف اشغال شهرک طلیحه انجام دادند؛ اگر این شهرک از کنترل نیروهای ارتش سوریه خارج شود، تروریست ها به ورودی های جنوب غربی استان حلب نفوذ می کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در جریان دفع حملات در این محور موفق شدند حدود ۹۰ تن از نظامیان ترکیه و تروریست ها را کشته و دهها تن دیگر را زخمی کنند و حدود ۳۰ خودروی نظامی آنان را منهدم کردند.

با دفع حملات و متواری شدن شمار زیادی از نظامیان ترکیه و تروریست ها ، توپخانه و پهپهادهای ترکیه منطقه را هدف قرار دادند که در جریان این حملات ۶ تن از رزمندگان حزب الله، یک تن از مستشاران نظامی کشورمان و حدود ۳۰ تن از رزمندگان سوری که ۹ تن از آنان از اهالی شهرک نبل و الزهراء بودند به شهادت رسیدند.

 ترکیه با دخالت‌ مستقیم و پشتیبانی از تروریست ها تلاش می کند علاوه بر دور کردن نیروهای ازتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از شهرهای ادلب و سراقب، نفوذ اش را در محور شرقی استان ادلب و جنوب غرب استان حلب افزایش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار