بعد از انتشار فراخوان پویش "شکست کرونا با همدلی" از سوی خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد که با هدف تامین نیازهای کادر درمانی و بیمارستان های یزد راه‌اندازی شد، تاکنون بیش از نیم میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری شده است.
کد خبر: ۸۲۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 01 March 2020

شیوع ویروس کرونا در استان سبب شد شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دنبال تهیه ماسک و مواد ضدعفونی باشند و همین موضوع باعث شد تا اقلام ضروری بهداشتی در یزد کمیاب و تقریبا نایاب شود تا جایی که اکثر قریب به اتفاق داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی در استان با نصب تراکت‌هایی یک جمله را برای مخاطب تکرار می‌کنند: "ماسک و مواد ضدعفونی کننده نداریم".

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ابتدا از سوی مسئولان تکذیب شد اما واقعیت‌های درون شهر و مراجعات مردم روایت دیگری دارد.

این کمبودها تا جایی پیشرفت که حجت الاسلام والمسلمین محمدصدوقی فرزند امام جمعه فقید یزد و از بیت سومین شهید محراب پایه گذار پویش "شکست کرونا با همدلی" شد.

محمدصدوقی این پویش را در خانه فرهنگ صدوقی و بر اساس رسالت تبیین شده در راستای فعالیت های عام المنفعه و خیریه مبتنی بر بنیادهای نظری و عملی شهید محراب آیت الله صدوقی آغاز کرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این تلاش با محوریت خانه فرهنگ صدوقی و با هدف ایجاد فضای همدلی بین اقشار مختلف جامعه خصوصا خیرین و نیک اندیشان ترسیم شد و با جذب کمک های مردمی، زمینه رفع نیازهای ضروری بخش درمان و بهداشت استان را فراهم آورد.

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به اینکه پرسنل و پرستاران بیمارستان های درگیر کورناویروس به دلیل مشکلات مالی دولت، قادر به تامین برخی از نیازهای حفاظتی از قبیل ماسک، لباس، مواد ضد عفونی و ... نیستند، ادامه داد: کمک های جمع آوری شده با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی یزد صرف خرید و تامین کمبودهای بهداشتی درمانی در برابر کروناویروس خواهد شد.

دیری نپایید که با آغاز این پویش و حمایت استاندار یزد از آن، سیل کمک های مردمی به حساب های اعلام شده به نام خانه فرهنگ صدوقی یزد واریز شد و با همت مردم یزد جمع مبلغ دریافتی ریز و درشت که از ۵ هزارتومان تا چند 10میلیون بود تاکنون به مبلغ 554 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

به گفته صدوقی، با این مبلغ می‌توان بخش کوچکی از نیازها را تامین کرد که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در حال تهیه لیست ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی یزد هستیم.

نواده شهید ایت الله صدوقی افزود: مشکل اساسی در کم یاب بودن اجناس است که انشاالله به همت دوستان و راهنمایی افراد مرتبط تهیه خواهد شد.

وی بیان داشت: قطعا با همت خیران و مردم یزد تمام نیازهای استان برآورده خواهد شد هرچند تا رفع نیاز کامل بیمارستانها راه زیادی باقی مانده است.

گرچه مسئولان استان تا دیروز کمبود هر نوع مواد بهداشتی و مورد نیاز را تکذیب می کردند و حتی امروز نیز محمدرضا علمدار یزدی؛رئیس سازمان صنعت و معدن گفته است در زمینه مواد ضدعفونی کننده و ماسک کمبودی در استان نداریم اما معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از کمبود وسایل مصرفی بهداشتی در مراکز درمانی یزد خبر داده و گفته: ذخیره محصولات بهداشتی رو به پایان است.

محمود نوری شادکام با بیان اینکه برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان با کمبود وسایل مصرفی بهداشتی روبرو هستند، اظهار داشت: با کمبودهایی در زمینه ماسک جراحی، ماسک N۹۰ ، کاور و دستکش روبرو هستیم.

وی بیان داشت: ذخیره این محصولات در بیمارستان‌ها در حال تمام شدن است اما در تلاش هستیم که فوری محصولات مورد نیاز را تهیه کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: در بازدیدی که از بیمارستان‌های شهید صدوقی، شهید رهنمون و مجیبیان داشتیم احساس شد که این مراکز درمانی با کمبود وسایل مصرفی مواجه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در نامه ای خطاب به خانه فرهنگ صدوقی لیستی از نیازهای ضروری دانشگاه را برای مقابله با ویروس کرونا ارائه کرده تا ملزومات مورد نیاز از جمله ماسک، لباس یکبار مصرف، محلول ضدعفونی، دستکش، ظروف یکبار مصرف، الکل، ماشین لباسشوئی صنعتی عفونی شور و ... را تامین کنند.

حالا اما پویش "شکست کرونا با همدلی" به همت خانه فرهنگ صدوقی و با مدریت حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی، نواده شهید محراب آیت الله صدوقی راه اندازی شده و با حمایت استاندار یزد در حال تهیه اقلام مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی یزد است.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار