رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نماینده جدید آستانه اشرفیه قربانی کرونا شد؟ / شهادت طلبه مدافع حرم در ادلب سوریه و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵ 29 February 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نماینده جدید آستانه اشرفیه قربانی کرونا شد؟

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، خبر درگذشت منتخب مردم این شهر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تأیید کرد. محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از درگذشت "رمضانی‌دستک" منتخب مردم آستانه اشرفیه در دوره یازدهم مجلس خبر داد. وی افزود: درگذشت آقای رمضانی‌دستک" به دلیل شیوع ویروس کرونا نبوده و هیچ پزشکی این موضوع را تأیید نکرده است، همان طور که پزشکان ایشان اعلام کرده‌اند، دلیل فوت آقای رمضانی، شبه آنفلوآنزا بوده و وی زمینه بیماری‌های تنفسی و ریوی نیز داشته است. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره نحوه انتخاب نماینده مردم آستانه اشرفیه در دوره یازدهم مجلس، اظهار داشت: انتخاب جایگزین وی برای نمایندگی مردم آستانه اشرفیه، به اولین انتخابات در این حوزه انتخابیه و همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. رمضانی دستک در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۳ هزار و ۹۴۸ رأی به دست آورده است.

حال پور محمدی رو به بهبود است

یکی از بستگان حجت‌الاسلام پورمحمدی درباره بیماری کرونای وی گفت: تب ایشان از شب گذشته قطع شده و از صبح امروز حالشان رو به بهبود است. یکی از بستگان حجّت‌الاسلام مصطفی پورمحمّدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران درباره خبر ابتلای وی به کرونا گفت: از هفته پیش علائمی مثل تب و درد قفسه سینه در حجّت‌الاسلام پورمحمّدی مشاهده شد و جواب تست اولیه کرونا وی منفی بود. وی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته گذشته، اسکن ریه از حجّت‌الاسلام پورمحمّدی انجام شد. اگرچه به‌طور قطعی مشخص نشد که ایشان به کرونا مبتلا هستند، امّا با توجه به تب طولانی مدت و علائمی که وجود داشت، بیماری حجّت‌الاسلام پورمحمّدی، کرونا شناخته شد و از روز پنجشنبه هفته گذشته، ایشان در بیمارستان بستری و تحت کنترل هستند. وی افزود: تب حجّت‌الاسلام پورمحمّدی از شب گذشته (جمعه‌شب) قطع شده و از صبح امروز حال ایشان رو به بهبود است. پزشکان نیز گفته‌اند اگر همین روال ادامه پیدا کند، حجّت‌الاسلام پورمحمّدی ظرف سه چهار روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.

شهادت طلبه مدافع حرم در ادلب سوریه

سید علی زنجانی طلبه ایرانی مدافع حرم شب گذشته در حملات هوایی به مواضع نیرو‌های مقاومت در استان ادلب سوریه به شهادت رسید. از این شهید عزیز دو فرزند به نام‌های سید ابراهیم و زینب سادات به یادگار مانده است.

موافقت رهبر انقلاب برای ادامه کار وزارت کشاورزی با سرپرست

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: رئیس جمهوری موافقت مقام معظم رهبری برای ادامه سرپرستی عباس کشاورز را تا زمان کسب رای اعتماد وزیر جدید جهاد کشاورزی، کسب کرده است. حسینعلی امیری اظهار کرد: تا موعد قانونی برای کسب رای اعتماد وزیر جدید جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست قانونی این وزارتخانه است. رئیس‌جمهور طی نامه‌ای از رهبری، موافقت ایشان را با ادامه کار سرپرست وزارت کشاورزی گرفته است. بر اساس این گزارش، مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه (۱۲ اسفند) را برای رسیدگی به رای اعتماد به خاوازی وزیر پیشنهادی تعیین کرده است، ولی با توجه به تعطیلی مجلس، مشخص نیست این جلسه برگزار شود.

توصیه انبارلویی به هم کیشانش

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت و مجلس یازدهم با تعامل و همکاری با یکدیگر تحقق مطالبات معیشتی مردم را دنبال کنند. کاظم انبارلویی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه مجلس آینده تحقق مطالبات معیشتی مردم و عمل به وعده‌های محقق نشده مجلس دهم و دولت فعلی است، اظهار کرد: احزاب و گروه‌هایی که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند در حال تهیه برنامه‌های خود مخصوصا در حوزه اقتصادی هستند تا با ورود به مجلس یازدهم، طرح‌های خود برای تحقق مطالبات معیشتی مردم را ارائه کنند. وی با بیان اینکه تقابل دولت و مجلس برای مردم نان و آب نمی‌شود، ادامه داد: تحقق مطالبات معیشتی مردم با تعامل مثبت دولت و مجلس امکان پذیر است. مجلس آینده هم با دولت برای تحقق این مطالبات همکاری می‌کند. این گونه نیست که مجلس یازدهم چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه دنبال تعامل مثبت است. مجلس یازدهم با دولت همراه‌تر از مجلس دهم در زمینه پاسخ به مطالبات معیشتی مردم خواهد بود. با رعایت ادب، گفتگو و تعامل و همچنین داشتن برنامه و تئوری می‌توان برای حل مشکلات معیشتی مردم قدم‌های خوبی برداشت. این فعال سیاسی با بیان اینکه نیت خوبی از سوی دولت برای همکاری با مجلس یازدهم وجود دارد، تصریح کرد: برخی در نقد دولت افراط کرده‌اند. دولت در حد توان خود تلاش کرده است و اگر جایی موفق نبوده به این معنا نیست که نخواسته است موفق شود. باید برای حل مشکلات معیشتی به دولت کمک کرد تا از این راه سرمایه اجتماعی نظام افزایش یابد.

حرف‌های تند جواد امام در مورد مجلس یازدهم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: جریان راه یافته به مجلس صدای اقلیت خواهند بود و مسیری را طی خواهند کرد که اکثریت خیلی نتوانند مشارکت داشته و تصمیم گیر باشند و باید گفت: متاسفانه کلیت نظام هزینه این اقلیت شد. جواد امام درباره نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و درصد مشارکت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: در دولت دوم آقای روحانی تلاش‌هایی صورت گرفت تا دولت توفیقی نداشته باشد. باید تاکید کرد رئیس‌جمهور از ابتدا هم آن‌طور که باید دستش باز نبود تا از کارگزاران مورد نظرش که افراد توانمندی بودند، بهره ببرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که از سوی دیگر برخی سیستم‌ها یکی از موانع جدی به کارگیری افراد توانمند و خوش فکر در دولت بودند، عنوان کرد: دولت به قوانینی برای تعامل در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی نیاز داشت؛ «پالرمو و CFT» از جمله مواردی بود در دولت لایحه شد مجلس آن را تصویب کرد، اما متاسفانه روندی آن را متوقف کرد. به گفته امام به نتیجه نرسیدن «پالرمو و CFT» یکی از دلایل جدی بود که دولت نتواند در حوزه‌های اقتصادی موفق شود. وی یادآور شد: برجام یکی از توفیقات جدی دولت بود، اما مسیری در داخل ایجاد کردند که با مشکل رو‌به‌رو شود، در خارج هم ترامپ با نگاه به داخل با رفتار‌های بی‌ربط این مسیر را ادامه داد و کار را به جایی کشاند که امروز وضعیت برجام رسیده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: تندرو‌های داخلی با بی‌اثر کردن برجام راهی را برای ترامپ باز کردند، در واقع آنان می‌خواستند دولت را ناکارآمد نشان دهند و نگذارند موفق شود.

علت شکست اصلاح طلبان از زبان میرتاج الدینی

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: جریان مقابل اصولگرایی که حامی دولت و به نوعی عامل روی کار آمدن دولت فعلی بودند به دلیل عدم موفقیت دولت در مباحث اقتصادی، دچار بی انگیزگی و دلسردی شده و از انسجام کافی و جدیت لازم برای یک رقابت سیاسی برخوردار نبود. سید محمدرضا میرتاج الدینی، منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم، ضمن قدردانی از حضور مردم پای صندوق‌های رای، درباره میزان مشارکت این دوره از انتخابات مجلس گفت: میزان مشارکت مردم با وجود شرایط خاص تحریمی و فشار اقتصادی در مقایسه با کشور‌های خارجی که مدعی دموکراسی هستند و در انتخابات‌های خود مشارکت 30درصدی دارند قابل قبول و قابل دفاع است. میرتاج الدینی کاهش حضور مردم در انتخابات را نسبت به دوره‌های قبل، عدم موفقیت دولت در تحقق شعار‌های اقتصادی و همچنین کارنامه ضعیف مجلس فعلی در زمینه اقتصاد و مطالبه گری از دولت دانست و افزود: این اتفاقات موجب دلسردی برخی قشرهای مردم شد لذا برخی عدم شرکت در انتخابات را بی تاثیر در بهبود وضعیت اقتصادی تصور کردند و به پای صندوق رای نیامدند.

مطالبه مردم از مجلس یازدهم به روایت فعال اصولگرا

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه کار اصولگرایان در مجلس یازدهم بسیار دشوار خواهد بود، زیرا حالا که اکثریت مجلس هستند باید پاسخگوی مطالبات مردم در زمینه خروج کشور از بحران‌های اقتصادی کشور باشند. محمدجواد آرین منش با بیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری و جمهوریت نظام است، اظهار کرد: هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، نمایندگان مردم از پشتوانه بیشتری برخوردار خواهند بود. با این حال در انتخابات مجلس یازدهم شاهد ویژگی‌هایی بودیم که در انتخابات گذشته وجود نداشت. در این انتخابات شاهد افزایش تعداد داوطلبین، کاهش مشارکت و افزایش آرای باطله هستیم. وی ادامه داد: میزان مشارکت کاهش 20درصدی داشته است و نمایندگان مجلس یازدهم از پشتوانه کمتری برخوردار خواهند بود. کاهش میزان مشارکت در تهران و کلان‌شهر‌ها نمایان‌تر است. از سویی شاهد افزایش آرای باطله هستیم. در مشهد یک هشتم آراء، باطله است که این نشان می‌دهد انگیزه‌هایی مثل نگرانی بابت قطع یارانه هم در انتخابات وجود داشته و برای این افراد صرفا مهر شناسنامه مهم بوده است. این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی کاهش چهره‌های شاخص، سخت‌گیری بیش از گذشته شورای نگهبان، نارضایتی عمومی مردم، مشکلات اقتصادی و معیشتی و قدری سلب اعتماد را از دلایل کاهش مشارکت در انتخابات دانست و افزود: چهار پنجم ترکیب مجلس با انتخابات تغییر کرد و فقط ۵۶ نماینده مجلس دهم در مجلس بعدی هم حضور خواهند داشت. این نشان می‌دهد که مردم از عملکرد مجلس دهم رضایت کافی ندارند. آرین منش با اشاره به غیبت یا حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم و یکصدا شدن موقت سلایق مختلف اصولگرایان برای انتخابات مجلس اظهار کرد: شکاف و انشقاق میان اصولگرایان در انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس یازدهم خود را نشان خواهد داد. معتقدم اصولگرایان در مجلس صاحب دو فراکسیون خواهند شد و مستقلین نیز یک فراکسیون شده و اصلاح طلبان هم دارای یک فراکسیون کوچک خواهند بود.

آشنا: تحریم‌های آمریکا از کرونا منحوس‌تر است

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در پیام توییتری خود نوشت: پزشکان می‌گویند کرونا در کنار بیمار‌ی های زمینه‌ای، مرگبار می‌شود. تحریم همان بیماری زمینه‌ای است که کرونا را منحوس‌تر و مرگبارتر می‌کند. «حسام الدین آشنا» در این توییت تاکید کرد، ایالات متحده آمریکا با تحمیل تحریم و فشار حداکثری و کوبیدن بر طبل ایران هراسی مسئول مستقیم مرگ و درد و رنج قربانیان ایرانی ویروس کرونا است. طبق آخرین اطلاعات آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ تن رسیده و ۷۳ تن ظرف روز‌های گذشته بهبود یافتند و ۳۴ تن فوت کرده‌اند.

نمایندگان مجلس همچنان نگران شیوع کرونا

رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکره خود با معاون وزیر بهداشت، گفت: من این درخواست را مطرح کردم که دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نسبت به شهر‌هایی که مصدومین شیمیایی دارند عنایت ویژه‌ای داشته باشد. سیدابوالفضل موسوی بیوکی، با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از مبتلا شدن به ویروس کرونا، بیان کرد: ویروس کرونا نشان داده که با کسی شوخی ندارد و بزرگ و کوچک و مسئول و غیر مسئول را نمی‌شناسد. با شیوع ویروس کرونا در کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای مقابله با آن ضمن کنترل دمای بدن کارکنان و مراجعان اعلام کرده که کارکنان مرکز در صورت داشتن هرگونه علائم مشکوک همچون تب در محل کار حاضر نشوند. /ایسنا

زلزله‌ای که در ایران لرزید، در ترکیه کشته گرفت

نیو صدر در گزارشی در خبرآنلاین نوشت: هفته گذشته دو زلزله نسبت قوی در یک روز استان آذربایجان غربی را لرزاندند. موضوع عجیبی که در این حادثه بسیاری را حیرت زده کرد وقوع دو زلزله نسبتا قوی در یک روز در یک منطقه بود. اما مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی، معتقد است، این اتفاقی عجیب در منطقه قطور نیست. او در همین رابطه به خبرآنلاین می‌گوید: «منطقه‌ای که زلزله‌ها در آن رخ داد به طور کلی منطقه پر لرزه‌ای است، این منطقه، محل برخورد گسلی بین ایران، ترکیه و شمال عراق است، به این دلیل هم زلزله در این منطقه و هم قله‌های آتش‌نشانی فراوان است. اتفاقا در گذشته هم زلزله‌های پی‌درپی در این محل رخ داده بود.»

تست کرونای پنج نماینده مجلس مثبت است

عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: از ۱۰۰ نماینده مجلس که تست کرونا داده‌اند تست پنج تن از آن‌ها مثبت بود، مقرر شد از دیگر نمایندگان هم این تست گرفته شود. در بحث بررسی لایحه بودجه هم از آنجایی که مجلس این لایحه را به کمیسیون تلفیق ارجاع داده هنوز گزارش از این کمیسیون به پارلمان ارائه نشده است. از فردا جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه برقرار است و گزارش نهایی این کمیسیون را به هیات رئیسه ارائه خواهد داد تا هرچه سریعتر مجلس بودجه ۹۹ را تصویب کند. مجلس فردا جلسه علنی ندارد. /صداوسیما

مجلس یازدهم مهم است، چون آرمان‌هایی را محقق می‌کند که احمدی نژاد هم نتوانست

شرق نوشت: بسیاری بر این باورند که مجلس یازدهم به دلیل سوابق نامزد‌های آن و شیوه به پیروزی رسیدن‌شان از اهمیت چندانی برخوردار نیست و تحلیل درباره حال و آینده این مجلس هم مهم نیست. البته این ادعا نه به‌صراحت، بلکه در لفافه صورت می‌گیرد؛ اما درواقع این‌گونه نیست. آنکه در قدرت است، حرف اول را می‌زند و این مجلسِ برخاسته از تفکر سنتی به‌خوبی به این امر واقف است که توان سنت گاه بیش از مردم است. اغراق نیست اگر بگوییم این مجلس چکیده تمام ادوار سیاست‌ورزی سنت‌گرایان است. آنان درصدد هستند با این مجلس و ادامه این سیاست‌ورزی سنتی به رؤیایی که سال‌ها در فکر تحققش بودند، دست یابند؛ رؤیایی که حتی با نشستن احمدی‌نژاد بر مسند قدرت، هم به بار ننشست.

قالیباف با فراکسیون نواصولگرایان می‌آید، اصلاح‌طلبان با اقلیت قوی

قبضه کردن مجلس یازدهم از سوی اصولگرایان، اما و اگر‌ها را درباره آرایش سیاسی و فراکسیونی این مجلس بیشتر کرده و این سوال مطرح می‌شود که آیا قرار است تنها یک فراکسیون سیاسی و اکثریت میدان‌دار باشد؟! قالیباف که بعد از انتخابات ۹۶ و در نامه‌های سرگشاده به جوانان اصولگرا از نواصولگرایی سخن می‌گفت: حالا در نزدیک‌ترین حالت برای تحقق بخشیدن به رویای خود قرار دارد و می‌تواند فراکسیون «نواصولگرایان» را تشکیل دهد. در میان نمایندگان مجلس یازدهم دولتمردان و مدیران احمدی‌نژادی کم نیستند، افرادی که قابلیت آن را دارند تا یک فراکسیون جداگانه تشکیل بدهند. «جبهه پایداری» که در آخرین چانه‌زنی‌ها توانست سهم قابل توجهی از لیست را به دست بیاورد می‌تواند یا در قامت یک فراکسیون جدا وارد میدان شود یا در کنار احمدی نژادی‌ها یک فراکسیون قدرتمند را شکل دهد. احتمال دارد طیف اصولگرایان سنتی متشکل از نمایندگانی برخاسته از جامعه روحانیت، موتلفه و جبهه پیروان دست به تشکیل فراکسیونی مجزا بزنند. اصلاح طلبان حضوری کمرنگ در مجلس آینده دارند، اما زمزمه تشکیل فراکسیونی اقلیت، اما قوی از این اردوگاه شنیده می‌شود. تشکیل فراکسیون مستقلین هم که در این مجلس تعدادشان از چپ گرایان بیشتر شده محتمل به نظر می‌رسد. / خبرآنلاین

کشف بیش از ۱۶ میلیون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: در بازرسی از انبار‌ها و مراکز توزیع طی یک هفته گذشته، ۱۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۱۷ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۶ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۶۷۳ عدد انواع ماسک، ۹ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش‌های بهداشتی (لاتکس) و ۲۴۷ هزار و ۸۴۴ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف شد. با دستور قضائی، انبار‌های مذکور پلمب و اقلام کشف شده برای بررسی بیشتر تحویل نمایندگان مراجع ذی‌ربط شد. در این رابطه ۷۱ نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

نگرانی در زندان فشافویه

یازده روز بعد از شیوع کرونا در ایران، وضعیت زندان‌ها چگونه است؟ یکی از زندانیان زندان فشافویه در تماسی تلفنی با دفتر روزنامه وضعیت بهداشتی این زندان را بسیار نگران‌کننده عنوان کرد. مهم‌ترین کمبود این روز‌های زندان مواد ضدعفونی‌کننده است. این زندانی گفت: از آنجایی‌که پایه مواد ضدعفونی‌کننده الکل است، در زندان توزیع نمی‌شود. او همچنین گفت: دسترسی زندانیان به حمام هم خیلی محدود است و در بندی با نزدیک به ۱۵۰ زندانی تنها چهار حمام و آن هم در ساعات مشخصی از روز در دسترس است. / شرق

تا اطلاع ثانوی حرم‌های مطهر در استان فارس تعطیل می‌شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی حرم‌های مطهر در استان فارس خبر داد. «عبدالرسول همتی»، امروز (شنبه ۹ اسفند) در جلسه کارگروه سلامت که ویژه «کرونا» در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: تا روز گذشته آمار را اطلاع رسانی می‌کردیم که از امروز آمار را به وزارت بهداشت ارائه می‌کنیم. وی تاکید کرد: با تولیت اماکن مذهبی جلسات داشتیم و تمهیدات خوبی اجرا شده تا اطلاع ثانوی حرم‌های مطهر در استان تعطیل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تنها یک در باز است و مردم از همان در وارد می‌شوند و در صحن سلام می‌دهند و خارج می‌شوند و سایر حرم‌های دیگر هم همین خواهد شد و مسائل ضدعفونی کردن در تمام حرم‌ها اجرا می‌شود.

«دربی ایتالیا» به خاطر کرونا لغو شد

فدراسیون فوتبال ایتالیا تصمیم گرفت پنج دیدار هفته بیست و ششم سری آ. را لغو کند. فدراسیون فوتبال ایتالیا امروز (شنبه) اعلام کرد پنج دیدار سری آ. ایتالیا از هفته بیست و ششم که قرار بود پشت در‌های بسته برگزار شود لغو شده است. بر این اساس دیدار حساس یوونتوس و اینتر هم برگزار نمی‌شود. پیش از این قرار بود بازی تیم‌های اودینزه با فیورنتینا، میلان با جنوا، پارما با اسپال و ساسولو با برشا به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا بدون تماشاگر به انجام برسد.

هشدار قطع آب در تهران همزمان با نگرانی از شیوع کرونا

به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تهران و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و هم‌چنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب تهران به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است. مصرف آب شهروندان تهرانی در روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ از مرز سه میلیون مترمکعب عبور کرد که این میزان برای این مقطع از سال بالا است. همچنین افزایش مصرف آب در روز‌های گذشته موجب افت فشار در برخی مناطق شهر تهران و قطع آب در شهر‌ها و روستا‌های پیرامونی شده است. به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی اطلاعیه از مشترکان استان تهران درخواست کرد تاضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیر ضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، در‌ها و پنجره‌ها خودداری شود تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار