متخصص اپیدمیولوژی:
مرادی گفت: به شایعات توجه نکنید ویروس کرونا با وجود درصد پایین آمار مرگ و میر، به اندازه ای که گفته می‌شود خطرناک نیست.
کد خبر: ۸۲۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 29 February 2020

به شایعات نگران کننده درباره ویروس کرونا توجه نکنید

به گزارش تابناک سمنان: قباد مرادی متخصص اپیدمیولوژی درباره کرونا ویروس جدید، گفت: این ویروس خطرناکتر از آنفلوانزا نیست و کشندگی آن کمتر است. می‌توان با اطمینان گفت این بیماری کمتر از آنچه شایع شده خطرناک است.

او همچنین درباره اخبار منتشر شده از این بیماری اظهار کرد: حجم اطلاعات غلط حتی از سوی برخی از افراد کادر درمان باعث ایجاد هراس بی جا و نگرانی مردم شده است. مسئولان باید از پخش این شایعات نگران کننده جلوگیری کنند و به مردم امیدواری دهند. تا آنجایی که اطلاع داریم مسئولان درمورد این بیماری چیزی را از مردم پنهان نکرده اند.

قرنطینه شهر‌ها ضرورتی ندارد

مرادی تصریح کرد: تعطیلی دانشگاه‌ها در برخی مناطق خیلی ضرورت نداشت. همچنین بر اساس رفتاری که این ویروس تا کنون داشته قرنطینه شهر‌ها نیز ضرورتی ندارد.

او در پاسخ به اینکه احتمال بازگشت این بیماری چه میزان است، گفت: در حال حاضر مشخص نیست کسی که بهبود یافته دوباره به این ویروس مبتلا می‌شود یا خیر. پاسخ به این سوال با آزمایش در طول چندین سال مشخص می‌شود.

مرادی جهت مقابله با این بیماری توصیه کرد: گروه‌های پرخطر بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند. احتمال ابتلای کودکان هم وجود دارد، اما درصد آن بسیار پایین است. البته تا کنون کشندگی در افراد زیر ۹ سال گزارش نشده است.

 

این متخصص اپیدمیولوژی ادامه داد: استفاده از ماسک فقط برای کسانی که علائم و مشکلات تنفسی دارند و مراقبین بیماران ضروری است. در صورت داشتن علائم سرماخوردگی که به حد تنگی نفس رسیده به پزشک مراجعه کنید. مردم باید احتیاط کنند، اما نگران نباشند.

ساخت واکسن یک پروسه ۹ ماهه است

او گفت: ویروس کرونا در محیط غیر زنده از چند ساعت تا چند روز باقی می‌ماند. این مقدار به دما و سطح مورد نظر بستگی دارد و هرچه دما بالا‌تر باشد این میزان کمتر می‌شود. برای ساخت واکسن اگر قابل تولید باشد معمولا یک پروسه ۹ ماهه طول می‌کشد که این امر برای ویروس کرونا نیز صدق می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار