امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه متاسفانه آموزش در کشور ما سطحی است، گفت: نتیجه آموزش‌های سطحی در دانشگاه‌ها، تربیت فارغ التحصیلان بیکار است.
کد خبر: ۸۲۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 29 February 2020

 آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مربیان و معاونان پرورشی استان یزد به مناسبت هشتم اسفند، روز امور تربیتی اظهار داشت: آنچه امروز سبب سردرگمی در جامعه شده، بی‌توجهی نسبت به هدف زندگی است، امروز در تمام دنیا نسبت به هدف زندگی بی‌توجهی بسیاری می‌شود و به همین دلیل دنیا در غرق در فساد شده است.

وی عنوان کرد: هدف، مهم است و تمام شیطان‌ها و استکبار کارشان این است که ما را از این هدف دور کنند و حتی شیطان برای این موضوع قسم خورده و تا جایی که امروز می‌بینیم انسان به جای حرکت در مسیر درست زندگی، به سمت ارتباط با حیوانات کشیده شده است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: معلمان و مربیانی که با دانش آموزان ارتباط دارند باید مسئولیت‌های خود را بدانند و احساس مسئولیت نسبت به این نوجوانان و جوانان داشته باشند و هدف زندگی و سبک زندگی صحیح را برای آنها تبیین کنند.

وی افزود: سیستم آموزشی که ۱۰۰ سال قبل انگلیسی‌ها به ایران تحمیل کردند چند اشکال اساسی دارد که هنوز اشکالات آن را درست نکردیم و این سیستم دقیقاً آن طور که غربی‌ها می‌خواهند ما را بار می‌آورد.

ناصری با طرح این سوال که غربی‌ها چه می‌خواهند ما در آموزش‌های چه داشته باشیم، گفت: آنها می‌خواهند که اولاً ما با خدا ارتباط نداشته باشیم، دوم با فکر و اندیشه سر و کار نداشته باشیم و تحلیلگر، تلاشگر و عمیق نباشیم و همیشه دروس را حفظ کنیم؛ به این ترتیب وقتی ما ۱۵ یا ۱۶ سال درس خواندیم اولاً از مبانی دینی و اعتقادی خودمان دور می‌شویم و از سبک زندگی و هدف زندگی آگاهی نداریم و ناچاریم الگوبرداری کنیم و غربی‌ها خودشان را الگوی خوب به ما معرفی می‌کنند.

امام جمعه یزد افزود: آنها همچنین به ما تحلیل و تفکر را یاد ندادند لذا بعد از ۱۶ سال ناچاریم که ۱۶ هزار دانشجو را بیکار تحویل جامعه دهیم و اکنون اکثر بیکاران ما در جامعه تحصیلکردگان هستند، چطور شده که میلیاردها میلیارد برای این دانشجویان و دانش آموزان هزینه شده اما اکنون بیکارند یا اینکه نخبگان ما را به خارج از کشور می‌برند و کارهایی به آنها می‌دهند که همیشه از غربی‌ها پایین‌تر باشند.

ناصری ادامه داد: سه چیز در آموزش ما باید وارد شود، یکی تدین به معنای خدا شناسی و دین مداری است که به این وسیله گناه نکند و تعهد داشته باشد و تکیه به خدا داشته باشد و خداباور باشد؛ دوم تفکر و سوم تعقل است که اگر اینها وارد آموزش شود، شاهد تحولات جدی در جامعه خواهیم شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار