امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید دستورات و نکات بهداشتی در استان به ویژه در مساجد رعایت شود، گفت: لغو اقامه نماز جماعت و جمعه نیازمند ابلاغ و تدبیر کشوری است.
کد خبر: ۸۲۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 26 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار اظهار کرد: پیشنهاد شده که استان ایلام در سال آینده میزبان اجلاس سراسری نماز در کشور باشد که لازم است برای این مهم زمینه‌ی لازم فراهم شود.

 وی با تاکید بر اینکه  مدیران و کارکنان  دستگاه‌های اجرایی در اقامه نماز جماعت اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: نماز و نماز جماعت نقش اساسی در تربیت نسل جوان و اقشار مختلف مردم ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: مساجد باید به گونه‌ای مدیریت شوند که خودکفا بوده و بتوانند هزینه‌های جاری خود را تامین کنند.

کریمی‌تبار تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی، با رشد شهری در استان مواجه شدیم اما این رشد شهری با رشد مساجد چه به لحاظ کیفی و کمی متناسب نبود و فضای کافی فرهنگی برای مساجد در نظر گرفته نشده است.

وی بر ضرورت توجه به کارکرد فرهنگی و هنری و ورزشی در ساخت و ساز مساجد گفت:  مساجد ما امروز چند منظوره شده که باید به این مهم توجه داشته باشیم.

امام جمعه ایلام بر ساخت زائر سرا با مرکزیت مسجد در منطقه شباب و زنجیره سفلی در ورودی و خروجی استان تاکید کرد و گفت: برای این امر لازم است که یک قطعه زمین در این منطقه شناسایی شود و پس از ساخت و ساز زائران اربعین از آن بهره‌مند شوند.

کریمی‌تبار ساخت دفتر امام جمعه در شهرستان تازه تاسیس هلیلان را ضروری دانست.

وی با بیان انیکه خوشبختانه تا الان موردی از کرونا در استان ثبت نشده است اما باید دستورات و نکات بهداشتی در استان به ویژه در مساجد رعایت شود، گفت: لغو اقامه نماز جماعت و جمعه نیازمند ابلاغ  و تدبیر کشوری است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار