در پی بارندگی روز گذشته رخ داد؛
مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه شرایط فعلی استان درخصوص بارندگی‌ها مطابق پیش‌بینی‌ها است و جای نگرانی نیست، گفت: به جز حوضه آبی کرخه که خروجی آن هم اکنون حدود ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه است و در مقایسه با روزهای گذشته این خروجی را حدود ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش داده‌ایم، خروجی دیگر سدهای استان تغییری نداشته‌اند.
کد خبر: ۸۲۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 26 February 2020

داریوش بهارلویی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام‌شده در خصوص آخرین وضعیت سدهای خوزستان اظهار کرد: بارندگی‌ها از اواخر وقت روز گذشته در خوزستان آغاز شد و همچنان این بارندگی‌ها ادامه دارد. در این زمینه با توجه به اینکه بارش‌ها تا اواخر وقت فردا ادامه دارند، نمی‌توان در خصوص اثرگذاری بارش‌ها بر روی ذخیره سدها اظهارنظر کرد.

وی با اشاره به رصد ساعتی ورودی آب به مخازن سدهای استان، افزود: از روز گذشته شاهد روند افزایشی ورودی آب در حوضه‌های دز، کرخه، کارون و به صورت جزیی در حوضه مارون هستیم.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: پیک ساعتی ورودی آب به حوضه دز حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه و متوسط ورودی به این سد حدود ۹۲۰ مترمکعب بر ثانیه است. پیک ساعتی ورودی آب به مخازن سد کرخه حدود یک هزار متر مکعب بر ثانیه و متوسط ورودی حدود ۷۵۰ متر مکعب بر ثانیه است. این ورودی‌ها در مقایسه با روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته‌اند.

بهارلویی در خصوص شرایط حوضه آبی کارون عنوان کرد: در این حوضه با توجه به اینکه سدهای متعددی وجود دارد و این سدها بر یکدیگر موثر هستند، شرایط متفاوت است. در این حوضه در سرشاخه‌های رودخانه کارون متوسط ورودی آب حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه است و روند آن نیز افزایشی است.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب آبی حوضه مارون، ادامه داد: در این حوضه به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۳۵ مترمکعب بر ثانیه آب وارد مخزن سد می‌شود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: شرایط ورودی سدهای استان مطابق با پیش‌بینی‌های انجام گرفته، بوده است و از این رو توانسته‌ایم موضوع را مدیریت کنیم و مساله خاصی در این زمینه نیست. در صورت تداوم بارش‌ها تا فردا، قطعا شاهد افزایش ورودی آب به سدهای استان خواهیم بود.

بهارلویی با اشاره به شرایط خروجی سدهای استان خاطرنشان کرد: به جزء حوضه آبی کرخه که خروجی آن هم اکنون حدود ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه است و در مقایسه با روزهای گذشته این خروجی را حدود ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش داده‌ایم، خروجی دیگر سدهای استان تغییری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون خروجی سد دز حدود ۲۴۰ متر مکعب بر ثانیه، خروجی سد کارون حدود ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی سد مارون حدود ۱۰ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه شرایط فعلی استان در بحث بارندگی‌ها مطابق پیش‌بینی‌ها است و جای نگرانی نیست، گفت: ظرفیت خالی در سدهای استان برای مهار سیل وجود دارد اما در خصوص حوضه‌های میانی باید گفت که اگر بارش شدید باشد ممکن است شاهد روان آب در آن مناطق باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار