در هفته جاری مدارس اصفهان به دلیل تایید شدن ورود ویروس کرونا به کشور به حالت نیمه تعطیل در آمده و این تعطیلی نه از سوی مدیریت استان که از طرف خانواده ها صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۲۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 25 February 2020

بسیاری از خانواده‌های اصفهانی به دلیل نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا برای دومین روز پی‌ در پی از حضور فرزندانشان در مدارس و مراکز آموزشی جلوگیری کردند.

آرش نجیمی گفت: تعطیلی مدارس استان به ستاد ملی مبارزه با کرونا واگذار شده است.

سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: پس از تایید قطعی ۲ مورد بیمار مبتلا به کرونا در این استان، پیشنهاد تعطیلی مدارس استان توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده شد که این ستاد در این مورد تصمیم گیری می‌کند.

نجیمی در خصوص دلیل نبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده در داروخانه‌های اصفهان با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: قرار است فروش ماسک ممنوع شود و وزارتخانه برای افراد نیازمند آن رایگان توزیع کند و به همین دلیل داروخانه‌ها ماسک نمی‌فروشند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت ماسک را فقط بین افراد نیازمند ماسک توزیع می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص کمبود مواد ضدعفونی در داروخانه‌ها گفت: روز گذشته در جلسه‌ای تصویب شد که تولید این مواد را تسهیل کنند و  برای افراد متقاضی تولید آن‌ها از سوی سازمان غذا و دارو مجوزهای موقت صادر شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار است در خصوص تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مواد ضد عفونی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادهای مسئول رایزنی‌های لازم بشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار