یک کارشناس فوتبال:
یک کارشناس فوتبال با بیان اینکه اسکوچیچ لیاقت نشستن روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران را نداشت زیرا او به اهالی فوتبال و مردم آبادان دروغ گفت و بدعهدی کرد، گفت: فدراسیونی که پس از جدایی کارلوس کی‌روش اعلام می‌کند که به دنبال مربی بهتر از کی‌روش است، چطور می‌تواند به یک تیم باشگاهی دست بزند و تیم یک شهر را از بین ببرد؟
کد خبر: ۸۲۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 25 February 2020

عبدالرضا شاه‌غریب در خصوص وضعیت نفت آبادان پس از جدایی دراگان اسکوچیچ و چهار شکست متوالی که این تیم، اظهارکرد: اسکوچیچ لیاقت نشستن روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران را نداشت زیرا او به اهالی فوتبال و مردم آبادان دروغ گفت و بدعهدی کرد. برای یک سرمربی که در یک تیم به عنوان یک پدر کار می‌کند و می‌خواهد فوتبال یک مملکت را به دست بگیرد، ‌بدعهدی و دروغ گفتن اصلا جایز نیست و نباید چنین افرادی را اصلا به کار گرفت.

وی ادامه داد: فوتبال حرفه‌ای تنها پول نیست؛ تواضع و فروتنی و همچنین مقید بودن به عهد و پیمان، اصول اصلی مربیگری حرفه‌ای محسوب می‌شود که متاسفانه اسکوچیچ این موضوع را در صنعت نفت آبادان رعایت نکرد. جدایی اسکوچیچ از نفت آبادان، توهین به شعور اهالی فوتبال ایران و به ویژه اهالی خوزستان و آبادان بود و امروز می‌بینیم که شرایط تیم نفت آبادان در لیگ برتر کشور سخت و با چالش‌ها و حاشیه‌های خاصی مواجه شده است.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: منشاء این چالش‌ها و حواشی را باید از مدیریت باشگاه نفت آبادان جویا شد که به اسکوچیچ برای جدایی اجازه داد. من فدراسیون فوتبال را هم مورد هجمه قرار می‌دهم زیرا با بی‌تدبیری، مربی‌ای را به کار می‌گیرد که در حد تیم‌ملی فوتبال ایران نیست و مطمئنا در آینده نیز هزینه این انتخاب را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: به اعتقاد من فدراسیون فوتبال با این اقدام خود، برنامه‌محوری را رها کرده است و در شرایط خودمحوری حرکت می‌کند و با انتخاب این مربی کروات، عملا مربیان داخلی را ندیده است. به طور مثال از فدراسیون گله دارم که چرا از مارکار آقاجانیان که سابقه دو دوره حضور در جام جهانی را هم در کارنامه دارد، سراغی نگرفت و او اکنون کجا است؟ چرا هیچ رسانه‌ای به این موضوع و توانمندی آقاجانیان نپرداخت؟ مگر این مربی، هشت سال روی نیمکت تیم‌ملی ایران نبود و مگر از نظر دانش حرفه‌ای فوتبال قوی نشده است، پس چرا نباید هدایت تیم‌ملی را به دست بگیرد تا با ظرفیت‌های بومی بتواند تمام تجربه خود را در اختیار تیم‌ملی قرار دهد؟ مگر برای آقاجانیان هم هزینه نشده است؟ او هشت سال در کنار کی‌روش کار کرد، سال‌هایی که می‌تواند برای تیم‌ملی ایران ارمغان خوبی باشد.

شاه‌غریب خاطر نشان کرد: اهالی فوتبال از انتخاب اسکوچیچ ناراضی‌اند و اذعان دارند که انتخاب خوبی برای تیم‌ملی نبوده است زیرا مربیان داخلی داشتیم که توان نشستن روی نیمکت تیم‌ملی را داشتند. فدراسیونی که پس از جدایی کارلوس کی‌روش اعلام می‌کند که به دنبال مربی بهتر از کی‌روش است، چطور می‌تواند به یک تیم باشگاهی دست بزند و تیم یک شهر را از بین ببرد؟ باشگاه نفت آبادان نیز در این زمینه مقصر است زیرا همانطور که به آل‌کثیر برای جدایی رضایت نداد، می‌توانست از رفتن اسکوچیچ نیز که به آن‌ها دروغ گفته است، ممانعت کند. مردم آبادان امسال داشتند طعم پیروزی‌های خوب را می‌چشیدند اما متاسفانه این نتایج خوب با فریبکاری در حال خارج شدن از چنگ مردم آبادان است و امروز شاهد یکسری حواشی هستیم.

وی عنوان کرد: به طور کلی نیم‌فصل دوم برای هر تیمی دارای چالش‌های خاص است و حتی قبلا هم گفته بودم که نفت آبادان در نیم‌فصل دوم شرایط خاصی خواهد داشت. آن زمان حتی بحث جدایی اسکوچیچ هم مطرح نبود ولی اکنون با جدا شدن سرمربی تیم مطمئنا شرایط سخت‌تری را هم متحمل خواهد شد و این روزها شاهد چهار شکست متوالی هستیم. متاسفانه کاری کردند که فوتبال نفت آبادان به شرایط فصل گذشته برگردد و فکر می‌کنم اگر به همین صورت پیش برود، ‌شاید این تیم در پایان فصل جاری در یکی از جایگاه‌های نهم تا یازدهم قرار بگیرد.

این کارشناس فوتبال درباره سرمربیگری بهنام سراج در نفت آبادان نیز گفت: ما از هر مربی بومی حمایت می‌کنیم و کاری به نام و نشان نداریم. فکر می‌کنم تمام مربیان خوزستانی به ویژه مربیان بومی، لیاقت نشستن روی نیمکت هر تیمی از خوزستان را دارند، به شرط این‌که آن حمایتی که در برنامه‌ریزی مربیان خارجی و خارج از استان صورت می‌گیرد، از مربیان بومی و خوزستانی هم صورت بگیرد و اجازه دهند مربیان بومی نیز کار کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار