به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی سه باب داروخانه متخلف در استان پلمب شد.
کد خبر: ۸۲۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 24 February 2020

به گزارش تابناک تبریز، به دستور دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی توسط اداره کل تعزیرات حکومتی این استان سه باب داروخانه در شهرستان تبریز به علت گرانفروشی، ‌احتکار و عدم عرضه کالاهای مرتبط با سلامت شهروندان پلمب شد.

بابک محبوب علیلو  گفت: پرونده تخلف این داروخانه ها در اداره کل تعزیرات حکومتی  استان در حال رسیدگی است.

وی افزود: برای جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء ‌استفاده های احتمالی از سوی داروخانه ها و سایر واحدهای عرضه کننده ماسک و اقلام ضدعفونی مورد نیاز مردم، طی دستور قضایی از دستگاه های مسئول به ویژه از اداره کل تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی  استان درخواست شده تا با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت از این واحدها بازدید و ضمن برخورد با موارد تخلف عنداللزوم نسبت به پلمب آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: در اجرای این دستور مقرر شده تیم های ویژه بازرسی از سوی دستگاه ها و سازمان های مسئول تشکیل و به طور مرتب به فعالیت داروخانه ها و واحدهای عرضه کننده ماسک و کالاهای مرتبط با سلامتی مردم نظارت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی با هشدار به واحدهای متخلف تصریح کرد: دادستانی و دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از حقوق مردم با کسانی که با اقدامات منفعت طلبانه و یا سودجویانه در شرایط حساس کنونی سلامتی مردم را به مخاطره بیاندازند بدون اغماض و به شدت برخورد خواهد کرد.

در روزهای اخیر همزمان با شایعات موارد مشکوک از ویروس کرونا بسیاری از داروخانه دار ها در استان با سوء استفاده از شرایط موجود، ماسک و اقلام ضد عفونی مورد نیاز مردم را به چندین برابر نرخ های قبلی عرضه و یا اقدام به احتکار کردند که این عمل آنان موجب شکوه نگرانی مردم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار