علی کریمی در گفتگو با تابناک:
رئیس شبکه بهداشت شهرستان سنقروکلیایی گفت:زمان شیوع و گزارش ویروس کرونادر شهر قم تا این لحظه علائم خاصی مبنی بر اینکه فردی مبتلا به بیماری کرونا باشددر شهرستان سنقروکلیایی نداشتیم ،یک مورد مشکوک ما هم درسنقر منفی گزارش شده و رعب و وحشتی که در شهرستان ایجاد شده کذب محض است.
کد خبر: ۸۲۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 24 February 2020

علی کریمی در گفتگو خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد : در شهرستان سنقروکلیایی یک بخش جدا در حیاط بیمارستان به این بیماری اختصاص داده ایم در این بخش نیرو های ما آموزش دیده هستند و هیچ کبودی برای دارو نداریم.

وی افزود:افراد مشکوک به بیماری آنفولانزا با علائم تب و لرز ،سردرد و تنگی نفس را حتما بستری میکنیم و در صورت لزوم به استان کرمانشاه اعزام میکنیم و تا اکنون نمونه مثبتی در شهر سنقر گزارش نشده است

وی تصریح کرد : آموزش های لازم به مردم ارائه میشود و راه های پیشگیری از کرونا به صورت بنر و پوستر در سطح شهرستان منتشر کردیم ، در این راستا نیرو های امنیتی و ادارات با ما همکاری لازم را دارند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان سنقروکلیایی بیان کرد: خانه بهداشت های روستایی و پایگاه های بسیج در این زمینه فعالیت میکنند و نظارت کامل در این زمینه اعمال می شود .

وی با اشاره به نگرانی مردم در رابطه با کمبود ماسک گفت: برای پیشگیری از کرونا زدن ماسک الزامی نیست و فقط برای کادر درمان باید استفاده شود ،رعایت بهداشت فردی در اولویت قرار دارد .

به گفته این مسئول،ماسک های فیلتر دار یک بار مصرف است و بعد از هر بار مصرف باید دور انداخته شود. آن چیزی که حائز اهمیت می باشد دست ندادن ، روبوسی نکردن ، رعایت فاصله یک متری ، شستن مداوم دست ها و ضد عفونی است.

وی افزود : برای ضد عفونی کردن حتما نباید از الکل استفاده کرد واتکس هم خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به نسبت یک پنچم مصرف شود یعنی یک لیتر واتکس و ۵ لیتر آب سرد مخلوط شود و با دست به سطوح مخلتف کشیده و ضد عفونی کنید.

کریمی در پایان به تاثیر مواد خوراکی اشاره کرد و گفت : مواد غذایی که مکانیزم ایمنی بدن را بالا میبرد و طبع گرم دارند مانند خرما، کشمش، عسل مصرف شود مواد غذایی قبل از مصرف خوب پخته شود و از مصرف ویتامین ث و خانواده کورتن مانند دگزاو بتامتازون خودداری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار