وزیر بهداشت ترکیه در پاسخ به این سوال که چه زمانی گذرگاه‌های مرزی با ایران بازگشایی می‌شود نیز گفت: باید وضعیت کنترل این بیماری در ایران را ببینیم و بر مبنای آن تصمیم بگیریم.
کد خبر: ۸۲۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 24 February 2020

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در گفت‌وگو با نشریه حریت در خصوص علت بسته شدن گذرگاه‌های مرزی این کشور با ایران و در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام کمی دیر انجام نشده است؟ گفت: خیر. دیر نشده زیرا ما 2 روز است که همه تدابیر لازم برای پیشگیری را دنبال می‌کنیم. هر کسی که از ایران و از طریق راه‌های هوایی، زمینی و آهن به ترکیه آمده را به دقت تحت نظر داشته‌ایم

وی افزود: علاوه بر دوربین کنترل حرارتی، اتاق‌های سلامت ایجاد کردیم، پزشکانمان را نیز مامور کردیم که هر کسی که از گیت عبور کرد را بدقت بررسی کنند. کسانیکه شبهه این بیماری را داشتند مانند تب را به کشور راه ندادیم.

وزیر بهداشت ترکیه در خصوص اینکه آیا قم کانون کرونا در ایران است، اظهار داشت: بله، آنجا کانون کرونا بود. دو روز پیش در گفت‌وگو با همتای ایرانی از او پرسیدم که آیا خارج از قم نیز کانون این بیماری وجود دارد؟ که او پاسخ منفی داد. البته در شهرهای دیگر نیز این بیماری مشخص شده است اما کانون آن در قم است.

کوجا در پاسخ به این سوال که چه زمانی گذرگاه‌های مرزی با ایران بازگشایی می‌شود نیز اظهار داشت: باید وضعیت کنترل این بیماری در ایران را ببینیم و بر مبنای آن تصمیم بگیریم اما احتمال گسترش آن در ایران وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت شهروندان ترک در ایران نیز گفت: کسانیکه بخواهند به ترکیه برگردند را بر اساس تایید کمیته علمی باز می‌گردانیم. پس از آن نیز 14 روز در قرنطینه خواهند بود.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین در خصوص کسانیکه قصد رفتن به ایران را دارند نیز گفت: به شهروندان ترک برای سفر به ایران اجازه نمی‌دهیم اما کسانیکه شهروند ایرانی هستند و خواستار بازگشت به کشورشان باشند مشکلی ندارند.

منبع:تسنیم

برچسب ها: شهروندان ، ترکیه ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار