ت

از همان ساعات ابتدایی برخی از شعب اخذ رأی در استان گیلان شاهد شور خاصی هستند که نشان دهنده ثبت حماسه‌ای دیگر از سوی گیل زنان و گیل مردان دیار میرزا کوچک جنگلی است. مردمانی که در طول چهل سال گذشته نشان داده‌اند با بصیرت و هوشیاری در زمان‌های حساس در صحنه‌ها حضور یافته و عشق، ارادت و پشتیبانی خود را از این انقلاب و نظام را به نمایش گذاشته‌اند.

صبح امروز جمعه دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور، ماراتن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ صبح در لرستان آغاز شد. یک هزار و ۴۸۹ شعبه آماده اخذ رأی مردم در سطح استان هستند که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴ شعبه نیز روستایی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان برای انتخاب فرد اصلح با حضور پر شور مردم از ساعات ابتدایی روز آغاز شد. شور و اشتیاق مردم هرمزگانی در پای صندوق‌های رأی نشان از رقم زدن یک روز تاریخی دیگر است.

 
 
 

مردم استان همدان نیز همپای مردم سایر استان‌های کشور از دقایق اولیه شروع اخذ رأی پای صندوق‌ها حاضر شده‌اند تا تکلیف دینی خود را به انجام برسانند. شور و حال وصف ناپذیر مردم استان همدان برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اندازه‌ای است که در برخی مکان‌های تعیین شده برای اخذ رأی؛ مردم پیش از شروع ساعت رسمی آغاز رأی گیری حضور داشتند تا به محض آغاز رأی گیری در این حماسه سیاسی شرکت کنند.

حماسه دوم اسفند از اولین ساعات رأی گیری در ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در سراسر استان یزد آغاز شد. استان یزد با ۱۰ شهرستان، چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که این نمایندگان از چهار حوزه انتخابیه راهی مجلس می‌شوند.

هوای کردستان در ۴۸ ساعت گذشته کاملاً بارانی بود و شب گذشته بارش‌ها قطع شد و امروز علیرغم اینکه بارانی را شاهد نبودیم اما با سوز سرمای صبحگاهی انتظار می‌رفت شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رای در ساعات اولیه آغاز رای گیری نباشیم اما سوز سرما هم مانع حضور مردم پای صندوق‌های رای نشد.

جمعه به وقت انتخابات شور و حال وصف نشدنی در مازندران دارد، شعب صندوق‌های رأی مازندران مملو از حضور مردمانی است که آمده اند تا بار دیگر به نظام اسلامی آری گویند.

بنابراین گزارش، رأی گیری به مدت ۱۰ ساعت یعنی تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم و با تصمیم ستاد انتخابات کشور این زمان تمدید خواهد شد. مهلت تبلیغات قانونی نامزدها هم ساعت ۸ صبح اول اسفندماه در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا آغاز انتخابات به پایان رسید.


منبع:مهر