اخبار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به صورت لحظه ای در تابناک ایلام دنبال کنید ،این رسانه سعی خواهد کرد اخبار انتخابات را بصورت لحظه ای پوشش دهد.
کد خبر: ۸۲۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 21 February 2020

تاکنون ۹۰ هزار ایلامی پای صندوق رای حضور یافته‌اند

 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر محمد نوذری در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی و اعضای شعب اخذ رای در استان، با عنوان این خبر که تا ساعت ۱۲ و نیم امروز ۲۰ درصد کاندید شرایط انتخابات استان رای خود را به صندوق انداخته اند، اظهار کرد: با گذشت ۴ و نیم ساعت از آغاز رای گیری با توجه به اخبار سامانه الکترونیکی تاکنون حدود بیش از ۹۰ هزار نفر از شهروندان پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند که از این میزان ۵۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۳۳ هزار نفر در حوزه جنوبی استان مشارکت داشته اند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با تشکر از شهروندان  که احساس تکلیف کردند و پای صندوق رای حاضر شدند، گفت: قطعا مردم آگاه استان با حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و اقتدار ملی را به منصه ظهور می‌رسانند.

وی ادامه داد: ایلام همواره جزء استان‌های پیشتاز در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بوده که انشاالله امیدواریم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جزء استان‌های پیشتاز باشد.

الزام اثرانگشت در شعب اخذ رای لغو شد

محمدنوذری اظهار داشت: با توجه به توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا اخذ اثر انگشت با استامپ در انتخابات دوم اسفند الزامی نیست.

وی افزود: در این راستا تدابیر و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده  و اخذ اثر انگشت با استامپ حذف شده است.

نوذری یادآور شد: بنابراین با توجه به این تصمیم مردم می‌توانند بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی از شیوع کرونا ویروس با حضور در شعب اخذ رای در این حماسه بزرگ مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: رای‌دهندگان باید هنگام مراجعه به شعب اخذ رای همراه خود شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی را در اختیار داشته باشند.

 آمار شرکت کنندگان درایلام به 177هزار نفر رسید

محمد نوذری اظهار کرد: در حوزه جنوب ۶۵ هزار و در حوزه شمالی ۱۱۲ هزار نفر در پای صندوق‌های رای حاضر و رای خود را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون مشارکت در حوزه جنوبی ۴۸ و در حوزه شمال ۳۴ و در مجموع مشارکت در کل استان ۳۹ درصد است.

وی با بیان اینکه ۵۵۴ شعبه اخذ رای در استان ایلام مستقر شده است، یادآور شد: ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی در انتخابات مجلس در استان ایلام به رقابت خواهند پرداخت.

در استان ایلام ۴۵۰ هزار نفر واجد شرای ط رای هستند که از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، مهران و ملکشاهی با دو کرسی نمایندگی و ۱۳۳ هزار نفر مربوط به حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان، و بدره با یک کرسی نمایندگی است.

68هزار نفر در حوزه انتخابیه دهلران پای صندوق های رای رفتند

فرماندار و رئیس مرکز حوزه انتخابیه دهلران گفت: ۶۸ هزار نفر از ابتدای فرآیند رای گیری تاکنون در این حوزه انتخابیه آرای خود را به صندوق ها ریخته اند.

مجید عسگری  اظهار داشت: از این تعداد ۲۵ هزار نفر در شهرستان مرزی دهلران هستند که رای خود را به صندوق ها ریخته اند.

وی گفت: در این حوزه انتخابیه ۱۳۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر در شهرستان مرزی دهلران هستند.

شعب اخذ رای درحال شلوغ شدن است

خیرالله گراوند اظهار داشت: مردم حضور در شعب اخذ رای را به ساعات پایانی رای‌گیری موکول نکنند و تا فرصت و زمان باقی است به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

وی افزود: تا این لحظه با وجود مشارکت خوب و بالای مردم هیچ‌گونه مشکل یا تخلف انتخاباتی در شعب اخذ رای حوزه انتخابیه ایلام مشاهده نشده است.

گراوند یادآور شد: در طی بازدیدهای مکرری که از شعب ثابت و سیار حوزه انتخابیه ایلام صورت گرفته فرایند رای‌گیری با آرامش و بدون مشکل خاصی در جریان است.

وی با بیان اینکه حضور پرشور و گسترده مردم در شعب اخذ رای قابل توجه است، اضافه کرد: مردم قبل از اتمام رای گیری در ساعت ۱۸ با مراجعه به شعب اخذ رای در این همه‌پرسی مشارکت کنند.

مهلت رای گیری برای بار دوم تمدید شد

رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: با توجه به تداوم حضور مردم در شعب اخذ رای مهلت رای گیری در مناطق مختلف این استان برای بار دوم تمدید شد.

محمد نوذری افزود: به همین منظور مردم می توانند تا ساعت ۲۱ امشب برای دادن رای به شعب اخذ رای مراجعه نمایند.

وی از عموم مردم خواست در مدت تعیین شده به شعب مراجعه کرده و در مهلت تعیین شده برای رای دادن اقدام کنند.

زمان انتخابات تمدید نخواهدشد

رییس ستاد انتخابات از مردم استان خواست تا قبل از ساعت 21 در فرآیند رای گیری شرکت نمایند .مهلت تعیین شده تمدید نخواهد شد.

مهلت رای گیری تا ساعت 22 تمدید شد

رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: با توجه به تداوم حضور مردم در شعب اخذ رای مهلت رای گیری در مناطق مختلف این استان برای بار سوم و تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

محمد نوذری افزود: به همین منظور مردم می توانند تا ساعت ۲۲  امشب برای دادن رای به شعب اخذ رای مراجعه نمایند.

وی از عموم مردم خواست در مدت تعیین شده به شعب مراجعه کرده و در مهلت تعیین شده برای رای دادن اقدام کنند.

رای گیری تا ساعت 23ادامه دارد

رییس ستاد انتخابات استان ایلام در گفتگو با تابناک گفت : د رشعبه های اخذ رای که در آنها مردم حضور دارند ،فرآیند رای گیری تا ساعت 23ادامه خواهد داشت .

محمد نوذری افزود: در شعبه هایی که رای گیری در آنها به چایان رسیده است ،روند شمارش آرا آغاز شده است .

آغاز فرایند شمارش آرا در برخی شعب اخذ رای استان 

با پایان یافتن فرایند رای گیری در بسیاری از شعب اخذ رای سطح حوزه های انتخابیه شمالی وجنوبی استان ،شمارش آرا در این شعب آغاز شد.

آخرین وضعیت شمارش آرا در استان ایلام 

بررسی آمارها نشان می دهد که در حوزه شمالی استان ایلام ،نزدیک به 178هزار نفر در پای صندوق های رای حاضر شده اند.

طبق قانون هرکدام از نامزدها بتواند در این مرحله 20درصد مجموع شرکت کنندگان را کسب نماید می تواند بصورت مستقیم روانه مجلس شود 

بنابراین هرکدام از نامزدها برای پیروزی بر رقبای خود باید حدود 36هزار رای اخذ نماید ،با این تفاسیر باید گفت دو نفر از نامزدهای حوزه شمالی استان تا این لحظه ورود خود به مجلس را مسجل کرده اند .

در حوزه جنوبی نیز رقابت همچنان بین آقایان ب ع ،ص ک در جریان است 

بنابر ملاحظات قانونی فعلا از درج نام افراد خودداری می شود 

با ما باشید 

وضعیت انتخابات حوزه جنوب استان 

بر اساس اعلام خبرنگار تابناک مستقردر فرمانداری حوزه انتخابیه جنوب استان ،هیچکدام از کاندیدها نتوانستند در مر حله اول انتخابات حائز بیشترین آرا برای رهیابی به مجلس شوند .

بنابراین انتخابات این حوزه با حضور آقایان ب ع و ص ک به دور دوم کشانیده شد.

آخرین وضعیت شمارش آرا در حوزه جنوب 

تا این لحظه آقایان  بهزاد علیزاده و صادق کرمی  پیشتاز انتخابات حوزه جنوب هستند. براساس اطلاعات دریافتی از خبرنگار تابناک مستقردر حوزه انتخابیه ،نتیجه نهایی انتخابات این حوزه تا دقایقی دیگر اعلام خواهد شد 

نتیجه نهایی :

نتیجه انتخابات در دو حوزه جنوبی وشمالی استان تا این لحظه به این شرح است ؛

حوزه جنوبی استان :

در این حوزه آقایان بهزاد علیزاده با 18/400رای وصادق کرمی با 16/400 رای به مرحله دوم راه یافتند  

حوزه شمالی استان ؛

درحوزه شمالی استان ؛آقای علی اکبر بسطامی با 42000 وخانم سارا فلاحی با اخذ 37000رای  توانستند با کسب اکثریت آرا بصورت مستقیم بعنوان منتخب مردم این حوزه راهی بهارستان شوند .

  شایان ذکر است تابناک ایلام در تحلیل های پیشین خود چنین نتیجه ای را پیش بینی کرده بود

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
متاسفانه آرای آخرشب بالای جدولی هاناسالمه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار