برخورد ناپسند عباس امینی زاده شهردار بندرعباس با خبرنگاران خبرگزاری تسنیم مخصوصاً خبرنگار خانم جای تأمل دارد به روایت فیلم و شهود شهردار پس از گرفتن دوربین خبرنگار و سپردن آن به آقای مرتضی آخوندی( عوامل روابط عمومی شهرداری بندرعباس) برای حذف محتویات ضبط شده و گزارش‌های کارگران تنظیفی که در مقابل استانداری هرمزگان فقط به خاطر عدم‌پرداخت مطالبات‌ خود جمع شده بودند ، دوربین را به خبرنگار تسنیم پس داد.
کد خبر: ۸۲۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸ 19 February 2020

‌کارگران تنظیف شهرداری منطقه ۳ بندرعباس به دلیل عدم پرداخت مطالبات در مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند.

به گزارش «تابناک هرمزگان»، تسنیم نوشت؛ ‌جمعی از کارگران تنظیف شهری بندرعباس امروز در اعتراض به آنچه عدم پرداخت حقوق خود عنوان می‌کردند در برابر ساختمان استانداری هرمزگان تجمع کرده و نسبت به وضعیت موجود ابراز اعتراض کردند.

‌کارگران معترض خواستار دیدار با فریدون همتی استاندار هرمزگان و رسیدگی مسئولان به مشکلات آنها بودند، طبق صحبت‌های کارگران؛ شهرداری بندرعباس 4 ماه است که حقوق‌آنان را پرداخت نکرده که کارگران تأکید نمودند شهرداری؛ مدام بهانه تراشی می‌کند.

کارگران مدعی بودند که 4 ماه حق بیمه آنها پرداخت نشده است و هیچکس هم پاسخگوی آنها نیست. عدم تأمین تجهیزات، لباس و کفش کارگران، عدم پرداخت حقوق، عدم پرداخت اضافه کاری، ندادن مرخصی به کارگران از دلایل اعتراضات کارگری بود.

کارگران نجیب که مستاصل از وعده‌های مختلف در خصوص حقوق خود ناچار به تجمع در برابر استانداری شده بودند با دیدن خبرنگاران تسنیم شروع به مصاحبه و گفت‌وگو در خصوص وضعیت اسف‌بار زندگی خود و شرایط نامساعدی که در آن قرار گرفته‌اند را تشریح نمودند.

از تجمع کارگران تنظیف تا برخوردهای قرون وسطایی با خبرنگاران

عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس نیز به همراه جمعی از مدیران مدیریت شهری شهرداری و پیمانکار تنظیف شهری در میان معترضان حاضر شدند و از حل و فصل حقوق معوقه تا یک هفته آینده خبر دادند.

تلاش خبرنگار تسنیم برای مصاحبه با شهردار بی‌نتیجه ماند و شهردار حاضر به پاسخگویی نشد در همین حین خبرنگاران تسنیم به میان جمعیت کارگری رفتند و با آنها مصاحبه را آغاز کردند که ناگهان عباس امینی‌زاده شخصاً وارد صحنه شد و دوربین فیلمبردار «خانم خبرنگار» را از دستان وی کشید و کارت حافظه دوربین را بیرون آورده و به همراه خود (مرتضی آخوندی عوامل روابط عمومی شهرداری بندرعباس) داد که با اعتراض خبرنگاران تسنیم، عوامل شهردار پس از حذف محتویات کارت حافظه و فیلم‌های ضبط شده دوربین را به خبرنگار تسنیم برگردانند.

شهردار بندرعباس که نمی‌خواست فیلمی از تجمع و اعتراض کارگران منتشر و عملکردش مورد نقد قرار بگیرد مانع از تهیه گزارش می‌شد و پس از آنکه از خبرنگاران تسنیم کارت شناسایی خواست و رویت کرد باز هم بر موضع خود یعنی عدم اجازه تهیه گزارش پافشاری کرد‌.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار