زهرا سعیدی:
عضو فراکسیون زنان مجلس گفت:پیگیری مطالبات زنان در خوزه های اجتماعی، اقتصادی و ورزشی از طریق فراکسیون زنان مجلس بوده و بخشهای زیادی از این پیگیریها به نتیجه انجامیده است.
کد خبر: ۸۲۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 17 February 2020

زهرا سعیدی در گفتگو با تابناک اصفهان با اشاره به فعالیت های خود در حوزه بانوان گفت: یکی از اقدامات مهمی که از سوی فراکسیون زنان دنبال کردم، لایحه کاهش ساعت کاری بانوان دارای شرایط خاص و تغییر از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته بود که در نهایت به تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: بر این اساس طرح ساعات کار بانوان دارای فرزند زیر هفت سال، همسر یا فرزند معلول و مبتلا به بیماری‌های خاص یا صعب العلاج و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، بر اساس تقاضای کارکنان با حفظ حقوق و مزایا کاهش یافت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد دادم 5 درصد از آنچه برای بودجه وزارت کشور می گذارند،از ارزش افزوده به حوزه مدیر کل های امور بانوان و خانواده استانداری ها اختصاص یابد که فراکسیون زنان مجلس با این بودجه موافقت کرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه 70 درصد بانوان مستمری بگیر بهزیستی و کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، پیشنهاد دادم مستمری ماهیانه 50 هزار تومانی به 180 هزار تومان ارتقاء پیدا کند که این پیشنهاد نیز مورد موافقت فراکسیون زنان قرار گرفت.

سعیدی با اشاره به اینکه حوزه ورزش و جوانان یکی از حوزه های بسیار مهم است ،گفت: پیشنهاد دیگری ارائه کردم مبنی بر اینکه 27 در صد از 9 درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده را به بخش ورزش و جوانان با اولویت ورزش بانوان و ورزش همگانی اختصاص دهیم.

وی در ادامه یکی از طرح های مورد پیگیری خود را موضوع حمایت از تولید چادر مشکی در کشور عنوان کرد و افزود: چادر مشکی در ایران مافیا دارد و این در حالی است که یک باره قیمت و نرخ چادر مشکی 400 درصد افزایش پیدا کرد، اما برخوردی نمی شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس و کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت پیشنهاد و تلاشی برای قرار دادن پارچه چادری در لیست ارز دولتی انجام نداده و حتی معافیت‌های خاصی برای تولید این نوع پارچه در نظر گرفته نشده است.

وی در پایان ادامه داد: اگر دولت معافیت‌های مالیاتی و دریافت ارز ‌یارانه ای را ایجاد کند، سرمایه گذارانی هستند که حاضرند در این زمینه ورود پیدا کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار