یکی از منابع سرشار موجود در این استان، وجود نیروهای انسانی بسیار بالقوه است ولی تاکنون آنطور که باید از آنها استفاده نشده شدیدا نیازمند آن هستیم که در این راستا تلاش و جدیت بیشتری صرف شود تا از نیروهای کاردان و متخصص در این خطه به نحو احسن استفاده شود.
کد خبر: ۸۲۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 17 February 2020

تابناک ایلام ، دکتر اسدالله چراغی :: استان ایلام همواره یکی از استان های اثرگذار در کشور بوده است ولی متاسفانه آنچنان که باید و شاید از ظرفیت های بلقوه آن در حوزه های مختلف استفاده نشده است.

یکی از منابع سرشار موجود در این استان، وجود نیروهای انسانی بسیار بالقوه است ولی تاکنون آنطور که باید از آنها استفاده نشده شدیدا نیازمند آن هستیم که در این راستا تلاش وجدیت بیشتری صرف شود تا از نیروهای کاردان و متخصص در این خطه به نحو احسن استفاده شود.

در جنوب استان ایلام ظرفیت ها بی نظیری وجود دارد که اقدماتی از گذشته برای توسعه آن صورت گرفته است ولی تا رسیدن به نقطه ایدال فاصله زیادی وجود دارد و باید تلاش کرد تا ظرفیت ها آن مورد توجه دولت ها و سرمایه گذارن بخش خصوصی قرار بگیرد وا ین امر زمانی محقق خواهد شد که دلسوزانه در این راستان تلاش شود.

انباشت مشکلات فراوان در این استان باعث شده است که بیشتر جوانان ایلام به خصوص شهرهای جنوبی، به شهرها و استان های دیگر مهاجرت نمایند تا به این وسیله توانسته باشند برای امرار معاش خود و خانواده هایاشان کاری دست پا کنند.

از سوی دیگر نبود امکانات پزشکی در جنوب استان معمولا این مردمان شریف را وا میدارد تا برای درمان که بسیاری از این موارد حتی پیش پا افتاده هستند راهی استان های همجوار از جمله خوزستان می شوند. قطعا این گونه سفرها علاوه بر تحمیل هزینه، خطراتی را نیز برای آنها در پی دارد و چه بسا کسانی که در چنین مسیرهایی متحمل زیان های جبران ناپذیری شده اند.

این امر حقیقتا نمی تواند رویه ای قابل قبول باشد چرا که انباشت ثروت های خدادادی در حوزه آب، خاک، معدن، کشاورزی، دامداری و از همه مهتر وجود نیروی انسانی ممتاز در کنار این پتانسیل ها می تواند امیدبخش رونق اقتصادی در استان ایلام بخصوص در حوزه جنوب باشد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعا و حتما یکی از فرصت هایی است که می تواند باب فتحی برای دستیابی به مطالبات و خواسته های بر زمین مانده مردم خوب استان ایلام و سراسر کشور باشد. اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع انتخابات نگاه کنیم باید بگوییم ورای موضوعات جناحی و دسته بندی های سیاسی آنچه مهم است حضور افرادی دلسوز خدمتگزار و توانمند است که چیزی جز اعتلای ایران اسلامی و خدمت صادقانه به مردم نداشته باشند و در این راه از بذل هیچ تلاشی دریغ نورزند.

بدون شک استان ایلام با همه ظرفیت های پرشماری که در دل خود دارد در صورتی که در انتخابات پیش رو افرادی آنچنان که گفته شد را راهی مجلس شورای اسلامی نماید می توان روزهای درخشان تری را پیش روی مردمان خوب و با صفای استان ایلام متصور شد.

امیدوارم مشکلات دیار سرسبز و زیبای ایلام با همت مسئولین و نمایندگان یکی پس از دیگری مرتفع شده و شاهد شکوفایی روزافزون این خطه قهرمان پرور باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار