شرکت فولاد اکسین خوزستان در بيست و يكمين همايش انتخاب صنعت و خدمات سبز كشور، که با حضور وزير نفت، رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور و معاونين و مديران برجسته كشور در تهران برگزار گردید، مفتخر به دریافت جایزه تنديس سيمين صنعت سبز كشور گردید.
کد خبر: ۸۲۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 17 February 2020

یکشنبه ۲۷ بهمن شرکت فولاد اکسین خوزستان در بيست و يكمين همايش انتخاب صنعت و خدمات سبز كشور، که با حضور وزير نفت، رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور و معاونين و مديران برجسته كشور در تهران برگزار گردید، مفتخر به دریافت جایزه تنديس سيمين صنعت سبز كشور گردید.

این همایش با هدف ایجاد رویکرد زیست‌محیطی بین فعالان محیط‌زیست و صنعت برگزار شد تا بتوانند با کاهش آلودگی‌ها، محیط‌زیست را از فدا شدن در راه توسعه صنایع نجات دهند.

شاخص‌های که بر اساس آن  صنایع سبز مشخص شدند، می توان به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، ایجاد سیستم پایش لحظه‌ای، ایمنی بهداشت و محیط‌زیست و استقرار نظام مدیریت سبز اشاره کرد. گفتنی ست از ٧٧ واحد سبز شرکت‌کننده ۵۶ واحد صنعتی و ٢١ واحد خدماتی هستند که از این میان ۴ واحد صنعتی برگزیده شد.

یکی از شرکت‌هایی که در این همایش نظر فعالان محیط‌زیستی و صنعتگران را به خود جلب کرد، شرکت فولاداکسین خوزستان بود که بار دیگر با رعایت همه اصول زیست‌محیطی توانست خود را به عنوان یک صنعت سبز واقعی به همگان معرفی کند.

مهم‌ترین اقدامات زیست‌محیطی متعالی شده شرکت فولاد اکسین خوزستان که آن را تبدیل به یکی از معدود صنایع سبز ایران نموده، به شرح زیر به ممیزی و تایید ارزیابان سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است:

ارتقا سیستم مدیریت محیط‌زیست (ISO14001:2015)

جاری‌سازی ساختارهای ارزیابی چرخه حیات محصول (LCA)

توسعه ارزیابی و مدیریت جنبه‌های زیست‌محیطی و ریسک‌های برون سازمانی

راهبری و مدیریت پسماندهای شرکت با تدوین رویکرد نقشه راه پسماند

تقویت ساختارهای واکنش در شرایط زیست‌محیطی

تمرکززایی بر ساختارهای بهینه‌سازی مصرف منابع

انجام منظم برنامه‌های خود اظهاری در پایش سازمان حفاظت محیط‌زیست

حفظ و رعایت حد مجاز شاخص‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در برنامه‌های اندازه‌گیری آلاینده‌های زیست‌محیطی

طرح‌ریزی و سازماندهی ارتباطات برون سازمانی با ذی‌نفعان و جامعه، وفق ارزش‌گذاری به مولفه مسوولیت اجتماعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار