در تذکر پنج تن از اعضا شورا مطرح شد:
محرم محمدزاده در تذکری گفت: از زحمات پاکبانان شهرداری برای خدمات رسانی به مردم در زمان بارش برف قدردانی می‌کنیم که با امکانات کم کار‌های بزرگی کردند و از جان مایه گذاشت.
کد خبر: ۸۲۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 16 February 2020

به گزارش تابناک تبریز؛ محمدزاده تصریح کرد: اقدامات کارکنان خدمات شهری که بصورت شبانه روزی در حال فعالیت بودند در سطح شهر قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: شهروندان نیز در این زمینه با پارو کردن محدوده محل زندگی خود به کارکنان خدمات شهری یاری برسانند.
محمدزاده در ادامه با اشاره به مشکلات کوتاه قامتان‌ در تبریز گفت: در سال‌های گذشته مقرر شده بود که به کوتاه قامتان در شهر تبریز به جهت رفع بیکاری و مشکلات ناشی از آن کمک هایی شود.
وی اضافه کرد: این عزیزان نیز از شهروندان این شهر هستند و نیاز است که برای رفع مشکلات آنها اقداماتی صورت گیرد.
وی با اشاره به زحمات نمایندگان مجلس برای جذب بودجه برای مترو تبریز گفت: شهرداری تبریز این پروژه را با همکاری نمایندگان انجام داد .
محمدزاده با اشاره به عدم ارائه مرخصی به کارگران یکی از سازمان‌های شهرداری گفت: مرخصی بیماری کارگران باید بدون قید و شرط ارائه شود.
وی تاکید کرد: باید به مدیری که در این زمینه کارگران را تحت فشار قرار میدهد تذکر جدی داده شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به وجود آرامگاه اصلی و کرم در محله قراملک خواستار ساماندهی این محل شد.
عبداله تقی پور نیز در ادامه گفت: نارضایتی شهروندان از وضعیت نامناسب معابر به جهت بارش شدید باران نافی زحمات کارکنان خدمات شهری نیست .
وی اضافه کرد: به همین منظور ما از زحمات پاکبانان در زمان بارش برف تشکر می‌کنیم‌ اما گلایه های شهروندان کاملا به جا است.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تلکنولوژی های موجود برای رفع مشکلات ناشی از بارش برف گفت: امروزه این قبیل موضوعات براحتی با برخی برنامه ریزی ها و مدیریت های حساب شده قابل کنترل است.
تقی پور تاکید کرد: باید بدانیم دیگر روش‌های سنتی و برای زندگی امروزی و رفع مشکلات قابل استفاده نیست.
وی اضافه کرد: استفاده از کلرید سدیم پس از بارش برف و در دمای ۱۴ درجه زیر صفر هیچ کمکی‌ نمی‌کند .
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: در دنیا قبل از بارش‌برف از سیستم‌ آنتی‌ آی سینک‌ استفاده می‌شود.
عبداله تقی پور گفت: در سال‌های گذشته از محلول پاشی برای برف زدایی معابر استفاده می‌شد اما امروز با وجود علم و توان پیش بینی آب و هوا می‌توان به راحتی از تکنولوژی‌های به روز قبل از بارش برف استفاده کرد و مانع از ترافیک شد.
وی ضمن انتقاد از نمک پاشی معابر اضافه کرد: استفاده از نمک آسفالت را از بین میبرد و محلول پاشی قبل از بارش موجب می‌شود در زمان بارش شاهد یخ زدگی معابر نباشیم.
تقی پور تصریح کرد: وقتی از سیستم‌ مدرن سخن می‌گوییم بهانه این است که هزینه بر است اما در صورت برنامه ریزی خواهیم دید این سیستم بهترین راه است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: امروز با بارش این برف آسفالت‌هایی که در شهر تبریز طی دوسال گذشته انجام شده تخریب شده است کمیسیون‌ تحقیق و نظارت به این موضوع ورود خواهد کرد .
وی تاکید کرد: پیمانکارانی که کم‌کاری کرده اند و باعث تضییع حقوق شهروندان شده‌اند باید پاسخ گو باشند
تقی پور گفت: باید برای سال آینده از تکنولوژی‌های به روز استفاده کنیم و از امروز برای آن برنامه ریزی کنیم. در هیچ نقطه دنیا برای رفت و روب از انسان استفاده‌ نمی‌کنند.
بابایی اقدم نیزدر تذکر خود گفت: از سیاست یک بام و دو هوای وزارت کشور گلایه مند‌هستیم که برای حضور اعضای شوراهای شهر در مجمع جهانی شهری در امارات متحده عربی به صورت یکسان عمل نکرد و علیرغم تصویب شورا و همکاری استانداری آذربایجان شرقی شرایط برای حضور مدیران شهری تبریز فراهم نشد.
وی اضافه کرد: وزارت کشور متاسفانه تنها اعضای شورای شهر تهران را به این مجمع فرستاد اما ایران فقط تهران نیست.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به افتتاح خط یک مترو تبریز گفت: شهرداری برای اتمام و تکمیل مترو تلاش کند و برنامه ریزی مناسبی برای این امر داشته باشد.
بابایی اقدم اضافه کرد: بهره برداری از پروژه هایی از قبیل مترو نباید به بهانه افتتاح زود هنگام در زمانی صورت گیرد که هنوز بسیاری از موارد در این پروژه نیمه تمام و ناقص باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه فاز سه خط یک مترو روزانه تنها سه ساعت در حال مسافرگیری بصورت اتوبوسی است گفت: با توجه میزان حجم تردد شهروندان در این بخش از شهر نواقصات فعلی هرچه سریعتر باید رفع شود.
وی در ادامه با اشاره به بارش برف اخیر گفت: این بارش موجب شد تا میزان آمادگی ما‌ در مواقع بحران تخمین زده شود.
بابایی اقدم گفت: وضعیت آسفالت شهر تبریز اصلا خوب نیست.
وی اضافه کرد: بحران هایی همچون زلزله و سیل بسیرا خطرناک تر و مخرب تر از برف فعلی بوده و احتمال وقوع آن در شهر تبریز بسیار محتمل است.
فریدون بابایی اقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش برف موجب فلج شدن شهر شد میزان مدیریت بحران ما در زمان زلزله و سیل قابل تامل است.
مسعودی ریحان در تذکری با اشاره به اینکه روز ولنتاین در کشور‌های غربی روز عشق نام دارد گفت: امروز در دنیا برای گسترش عشق و علاقه تلاش می‌کنند و روزی را به نام روز عشق نام گذاری کردند.
وی اضافه کرد: اما متاسفانه ما مقبره اصلی و کرم را در قراملک به حال خود رها کردیم ، در حالی که این آرامگاه نماد و سمبل عشق و دوستی پاک است و جزوی از فولکولوریک آذربایجان بشمار می رود.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریزدر ادامه ضمن قدردانی از تلاش کارگران خدمات شهری تبریز در زمان بارش برف گفت: این عزیزان واقعا با تمام توام درحال تلاش بودند .
وی ادامه داد: در مواقع بحرانی باید از مشارکت مردمی بهره برد. در گذشته شهروندان نیز بصورت خودجوش برای برف روبی مقابل منازل خود اقدام می‌کردند امروز نیز باید از مشارکت مردمی استفاده کرد.
فرج قلی زاده نیز در تذکر خود گفت: از تمامی عزیزانی که بصورت پیدا و پنهان برای افتتاح مترو تبریز اقداماتی انجام داده اند تشکر می‌کنیم .
وی تصریح کرد: سردار مولوی نشان داد نه‌ تنها در زمان جنگ فعال بود امروز نیز کمک بسیاری به شهر تبریز کرد .
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: باید در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به گونه‌ای فعالیت کنیم که مشارکت مردمی جلب شود .
وی تصریح کرد: کارگران شهرداری در زمان بارش برف با تمام توان درحال فعالیت بودند اما کمبود تجهیزات باعث شد فعالیت‌های آنها در نتیجه نتواند رضایت شهروندان را جلب کند که باید تلاش کنیم از تکنولوژی‌های مدرن استفاده کنیم.
شهردار تبریز در پاسخ به برخی از تذکرات اعضا شورای شهر تبریز تصریح کرد: در تلاش هستیم امکانات شهرداری را برای مواقع بحران افزایش دهیم.
ایرج شهین باهر گفت: در برخی مواقع به‌جای اینکه از مشارکت مردم بهره مند شویم مشارکت مردم را کاهش می‌دهیم .
وی بارش ۴۰ سانتی متری و برودت هوای ۱۵ درجه زیر صفر در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه دانست.
شهردار تبریز با انتقاد از دستگاه های اجرایی گفت: در مواقع ضروری شهرداری تبریز به سایر شهرستان‌ها و ارگان‌ها کمک می‌کند اما در موقع بحران شهرداری تنها در میدان ماند و بجز سپاه نتوانستیم از هیچ دستگاهی کمک بگیریم .
وی اضافه کرد: تلاش یکی از نمایندگان تبریز باعث شد اعتبارات مترو تبریز جذب شده این فرد واقعا برای افتتاح مترو کمک کرد و وقت گذاری کرد که بخاطر ایام انتخابات از بردن نام وی معذوریم.
وی در پاسخ به انتقاد در خصوص ساعت کم کاری مترو گفت: تا زمان تکمیل ایستگاه‌ها زمان کاری مترو متغیر و کم است .
شهین باهر با بیان اینکه برنامه داریم هر سه ماه یکبار یکی از ایستگاه های مترو تبریز افتتاح شود گفت: در دوسال گذشته به اندازه ۸ سال برای مترو بودجه جذب شد.
مطالب مرتبط

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار