نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام از مقام زن تجلیل و تکریم نکرده است.
کد خبر: ۸۲۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 16 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آیت الله علما در یادواره شهدای پارک شیرین کرمانشاه و یادمان شهید قاسم سلیمانی که به همت دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: روش تربیت حضرت فاطمه(س) همچون پدر و همسر بزرگواشان تربیت عموم مردم بوده و لذا باید میلاد مبارک حضرت را به عموم انسان ها تبریک گفت.

امام جمعه کرمانشاه افزود: اینکه پیامبر اسلام(ص) اینقدر و به شکل ویژه از حضرت صدیقه طاهره(س) تجلیل می فرمایند، به دلیل رابطه پدر و دختری نیست، بلکه از حیث مقام والای عرفانی، اخلاقی و معنوی حضرت می‌باشد.

آیت الله علما با استناد به فرمایش امام صادق(ع) تاکید کرد: حضرت امام جعفر صادق(ع) می‌فرمایند یکی از اوصاف حضرت فاطمه زهرا(س) «مبارکه» می باشد، یعنی اساس برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با شاره به اهمیت و ارزش زن در اسلام تصریح کرد: اسلام موقعیت، ارزش و عظمت ویژه ای برای زنان قائل است و در هیچ مکتبی به این شکل و صورت پرداخته نشده است.

وی خاطر نشان ساخت: قرآن پیامبر را به عنوان الگو معرفی می کند و ما هم با توجه با تاکیدات پیامبر پیرامون حضرت فاطمه(س) حضرت صدیقه را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنیم.

وی عظمت تربیت حضرت فاطمه(س) منحصر به فرد دانست و افزود: در خانه حضرت زهرا(س) شخصیت هایی همچون امام حسن و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) تربیت شدند که برای همیشه تاریخ امامان معصوم بهترین الگوی عملی برای عموم مردم هستند.

آیت الله علما در ادامه گفت: دشمنان اسلام نمی خواهند حقیقت اسلام و قدرت واقعی اسلام هویدا شود، زیرا اسلام اشخاصی همچون حاج قاسم ها را تربیت می کند که توانست سوریه را نگه دارد، عراق را انسجام بخشد و به مردم یمن روحیه جهادی تزریق کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار