مدیرکل حفظ آثار ‌و ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: فاز دوم باغ موزه به علت تاخیر در پرداخت اعتبارات برای تکمیل به کنگره سه هزار شهید استان در خردادماه آینده نمی رسد.
کد خبر: ۸۲۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 16 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محمدحسین فولادی  اظهار داشت: هم اکنون روند پیشرفت این طرح ۳۰ درصد است که باتوجه به تاخیر در پرداخت اعتبارات از زمان بندی پیش بینی شده ساخت و تکمیل این طرح فرهنگی عقب ماند.

وی افزود: با پیگیری های مداوم و نگاه مثبت استاندار ایلام به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت برای تکمیل فاز دوم باغ موزه از میزان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که از این مبلغ ۹ میلیارد ریال آن در قالب اوراق خزانه تخصیص یافت.

فولادی ضمن تقدیر از استاندار ایلام یادآور شد: با حمایت استاندار ایلام ۹۰ درصد اعتبار مورد نیاز باغ موزه تامین شده و مراحل تکمیل این پروژه فرهنگی در حال انجام است و البته همکاری منسجم و نزدیک دیگر دستگاه های مرتبط در طرح روند پیشرفت پروژه را شتاب بیشتری می بخشد.

وی در مورد ساخت حسینیه در محل یادمان میمک هم گفت: کلنگ این پروژه سال گذشته بر زمین زده شد که به علت عدم تخصیص اعتبار روند احداث آن متوقف شد اما امسال با دستور استاندار ایلام ۵ میلیارد ریال برای شروع کار اختصاص یافته که به محض و تخصیص این هزینه روند احداث این حسینیه شروع می شود.

فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام به مساحت یک و نیم هکتار با برآورد اولیه ۳۰ میلیارد ریال پیش از این قرار بود اسفندماه امسال به بهره برداری برسد.

در این فاز از موزه نقش مردم در جنگ، آوارگی و چادرنشینی آنها، عملیات ها،‌ اماکن جنگی جانمایی می شود و همچنین با نصب اِلمان های متناسب با جنگ تحمیلی در محوطه اداره کل، میدان دفاع مقدس، پارک و میدان معلم این اماکن عمومی به باغ موزه الحاق می شوند و با برداشتن دیواره های پیرامون اداره کل به گستره این موزه افزوده می شود.

فاز اول این باغ موزه سال ۹۷ در گستره یک و نیم هکتار و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف بمباران ها، عملیات ها و مناطق جنگی، تصاویر تمام شهدای استان ایلام و ... تکمیل شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار