امام جمعه موقت یزد:
امام جمعه موقت یزد با تاکید بر اینکه حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی وظیفه و مسئولیت مسئولان را چند برابر کرد گفت: مسئولان به‌جای چسبیدن به پست و مقام برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
کد خبر: ۸۲۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 15 February 2020

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و روز زن، به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: ملت عزیز و فهمیم ایران اسلامی در چهل و یکمین بهار انقلاب به صحنه آمدند و این روز را جشن گرفتند.

وی با اشاره به حضور گسترده و عمق بصیرت و وحدت امت اسلامی در این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: همه مردم با هر سلیقه، جناح و حزبی در جای جای این مملکت به صحنه آمدند و اعلام کردند که ما پای نظام اسلامی و آرمان‌های امام امت و دستورات ولی‌فقیه زمان، تا آخرین لحظه و نفس ایستاده‌ایم.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: این حضور گسترده مردم، مسئولیت مسئولان نظام را چند برابر می‌کند و حالا که مردم این قدر از خود گذشتگی دارند و در تمام صحنه‌ها حاضر هستند، مسئولان باید بیش از پیش به فکر آنها باشند نه اینکه به فکر پست و مقام خود باشند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه مسئولان باید تمام تلاش و توان خود را بگذارند تا مشکلات زیادی که مردم با آن درگیر هستند را برطرف کنند، در ارتباط با انتخابات گفت: نکته اول این است که شرکت در انتخابات یک امر لازم و ضروری است که همه باید به صحنه بیاییم.

وی تاکید کرد: شرکت در انتخابات به معنای رضایت کامل از تمام کارهایی که در کشور واقع می‌شود نیست و ما اینها را بارها گفتیم و می‌گوییم که ما از بی‌فرهنگی‌ها و دهان کجی‌های بعضی‌ها به احکام نورانی اسلام، بعضی تبعیض‌ها، مفاسد اقتصادی، گرانی‌ها، رانت خواری برخی، دروغ گفتن به مردم بی‌زار هستیم و به این موارد اعتراض داریم.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: ولی بحث بحث اصل نظام اسلامی، سربلندی کشور اسلامی و قرآن و دین است و به فرموده مقام معظم رهبری، هر کسی علاقه به ایران دارد، باید در انتخابات شرکت کند و این موضوع بحث امنیت کشور است و مردم با حضور گسترده خود بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار می‌زنند.

آیت‌اللهی نکته دوم در ارتباط با انتخابات را انتخاب اصلح دانست و تصریح کرد: باید بین افرادی که صلاحیت آنها تایید شده، بهترین شخص انتخاب شود چرا که شورای نگهبان کف صلاحیت را اعلام می‌کنند اما مردم عزیز باید سقف صلاحیت را انتخاب کنند و وظیفه ما این است که به دنبال اصلح بگردیم و تمام دقت خود را با توجه به اینکه سرنوشت کشور و جامعه را با انتخابمان به دست افرادی می‌دهیم، در انتخاب به کار گیریم.

وی با بیان اینکه در انتخاب اصلح نباید به حزب‌گرایی و سیاسی‌بازی توجه کنیم گفت: باید کسی را انتخاب کنیم که مومن باشد، توکل به خدا داشته باشد و در مقابل دشمن‌های داخلی و خارجی هوشیارانه و شجاعانه عمل کند و روحیه جهادی و انقلابی، قرارگیری در خط ولایت فقیه در ویژگی‌های او باشد.

امام جمعه موقت یزد به ارتحال واعظ گرامی مرحوم سید احمد آقا دعائی اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از روحانیون در خط امام و رهبری و از یاران شهید محراب بودند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار