مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از متقاضیان احداث گلخانه در استان حمایت می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 15 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،رضا زارعی ، با اشاره به آماده واگذاری بودن ۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در قالب سامانه گرمسیری در حد فاصل نفت‌شهر تا قصرشیرین، گفت: از متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی در این اراضی حمایت می‌شود.

زارعی گفت: اولویت اصلی در واگذاری‌ها با متقاضیانی خواهد بود که به دنبال اجرای پروژه های مرتبط با احداث گلخانه، باغ و یا صنایع تبدیلی مرتبط با این دو بخش باشند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در صورت تقاضا از اراضی این مناطق به صورت اجاره به شرط تملیک برای اجرای طرح های کشاورزی برخوردار شوند، گفت: همچنین به متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت واگذاری زمین در اراضی سامانه گرمسیری با فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است، از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این پروژه دعوت کرد.

زارعی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این پروژه با توجه به نزدیکی به کشور عراق و امکان استفاده از بازارهای این کشور برای عرضه محصولات تولیدی توجیه بالایی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به وضعیت حال حاضر گلخانه‌های استان کرمانشاه داشت و افزود: تا ابتدای امسال سطح گلخانه های استان 28 هکتار بود که در حال حاضر 3.77 هکتار گلخانه به این سطح اضافه شده است، ضمن اینکه کار اجرای 18.35 هکتار نیز در دست اقدام است و 21.69 هکتار دیگر هم در مرحله ارجاع به بانک برای اخذ تسهیلات است.

وی ادامه داد: قرار است ظرف سه سال سطح گلخانه های استان کرمانشاه به 272 هکتار برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار