خط لوله اتیلن امروز توسط رئیس دفتر رئیس جمهور افتتاح شد تا همچنانکه وعده داده شده بود اتلین از عسلویه به پتروشیمی تبریز منتقل گردد .
کد خبر: ۸۲۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 14 February 2020
بذری که منادی کاشت و امروز برداشت شد
 

 خط لوله اتیلن امروز توسط رئیس دفتر رئیس جمهور افتتاح شد تا همچنانکه وعده داده شده بود اتلین از عسلویه به پتروشیمی تبریز منتقل گردد و در این واحد عظیم صنعتی ،در فرآوری تولیدات لازم استفاده گردد. اهمیت این خط لوله در این مورد است که اتیلن یا همان خوراک ارزان قیمت را در اختیار پتروشمی قرار میدهد و عملا هزینه های تولید این واحد را به شدت کاهش داده و همین امر امکان توسعه فازهای جدید پتروشمی را فراهم می آورد که بیشک سبب تولید اشتغال کثیر به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد گردید.

این پروژه از طرفی آلایندگی پتروشیمی تبریز را به شدت کاهش میدهد و در حفظ محیط زیست و خلق تبریزی پاک نقش به سزایی ایفا میکند.

منصفانه است که بگوئیم افتتاح این پروژه نتیجه بذری بود که دکتر علیرضا منادی سفیدان با تلاش و پیگیری های خود در مجلس نهم کاشت. ممارست او در پیگیری این پروژه عظیم از وزارت نفت که قطعا ثمرات بسیار فراوانی برای تبریز خواهد داشت محصول دیدگاه استراتژیک منادی بود . او با درک عظمت این پروژه زمان زیادی را صرف تحقق آن نمود و امروز بحمدالله این پروژه به نتیجه رسیده و زمینه لازم برای توسعه جدی پتروشیمی تبریز فراهم آمده است .

 در اهمیت این خط لوله باید گفت خط لوله‌ایست که مجموعه‌ای از مجتمع‌های پتروشیمی در غرب کشور را به طول ۲ هزار و ۶۰۶ کیلومتر به هم متصل کرده تا در قالب ۳ فاز گاز اتیلن از منطقه عسلویه را به واحدهای مستقر در غرب، شمال غرب و جنوب غرب ایران می رساند .

البته باید تاکید شود این خط لوله تا میاندوآب کار شده بود اما رساندن آن به تبریز ، یک کار انقلابی و مجاهادانه لازم داشت که با تلاش های منادی این امر نیز محقق شد .
این حرکت بزرگ در دهه فجر انقلاب حلاوت ویژه ای در میان مردم استان و بخصوص تبریز ایجاد نموده است که باید قدردان الطاف الهی بود.

این پروژه مثالی مصداقی جهت به رخ کشیدن تفاوت انتخاب یک نماینده عادی با نماینده ای دارای دیدگاه استراتژیک است.


بیشک انتخاب منادی به عنوان یک انقلابی عملگرای آتش به اختیار و دارای دیدگاه استراتژیک توسط مردم آگاه این سرزمین در انتخابات پیش رو، که به گفته خود هیچ وعده ای نداده که عمل نکرده باشد سبب پیشرفت و آبادانی ایران و آذربایجان خواهد گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار