به هر جهت از همین ابتدای سخنرانی ها احتمالا بنای چنین لشکرکشی هایی نهاده شده است و از این پس همه کاندیداها با همه استعداد نفری و خودرویی خود چنین اقداماتی انجام خواهند داد و از این به بعد هم با تیترهای خبری " لرزیدن و فتح کردن و ... " مواجه خواهیم شد !
کد خبر: ۸۲۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 13 February 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امروز با نطق سید محمد موحد در چرام در واقع استارت تبلیغات انتخابات در حوزه کهگیلویه زده شد و البته سید محمد موحد در این جلسه از عملکرد 16 ساله خود دفاع کرد و برخی برنامه ها در خصوص شهر چرام را مطرح کرد.
این برنامه تبلیغاتی همانند دیگر برنامه های اینچنینی حواشی داشت که در نوع خود جالب و بعضا تامل برانگیز بود!
یکی از حواشی جالب این متینگ انتخاباتی ، خواندن اشعار محلی توسط برخی شاعران محلی و هوادار سید محمد موحد بود که خود این شعرخوانی ها نکته جالبی داشتند و آن هم در همه اشعار نام طوایف چرام و حمایت از موحد در آن ها مطرح می شد که با تشویق هواداران مواجه می شد.
سناتور!
یکی دیگر از حواشی جالب این برنامه ، فریاد زدن هماهنگ جمعیت بود که با فرمان مجری و پس از نواختن طبل ، همگی می گفتند سناتور !
 
ازدحام جمعیت در مکان (محل تریبون) سخنرانی موحد به اندازه ای بود که گاهی صدای بحث و جدل مجری و اطرافیان از بلندگو شنیده می شد ! البته این موضوع هنگام سخنرانی موحد هم رخ داد و این نامزد انتخاباتی مجبور شد سخنرانی خود را قطع کند و به افراد پشت سرش تذکر دهد که بگذارید سخنرانی کنم!
موحد در همان اول سخنرانی وقتی با بی نظمی شعار دهندگان ( هواداران) مواجه شد به آن ها تذکر داد اکنون وقت شعار نیست و موقع شعار هم می رسد!
یکی از نکات جالب این برنامه حضور دو نامزد انصرافی از شهر چرام بود که هر دو به نفع موحد انصراف داده و سخنرانی کردند اما وقتی خانم رفیعی یکی از این منصرفین چند جمله ای سخن گفت به ناگاه وسط برنامه وی سخنانش قطع شد و نفر بعد پشت تریبون آمد ! البته فلاحتی دیگر کاندیدای این حوزه بصورت کامل سخنان خود را مطرح کرد ضمن اینکه خود را اصلاح طلب نامید.
پس از پایان سخنرانی یکی از خودروهایی که اطراف محل ورزشگاه پارک شده بود مورد سرقت قرار گرفته که صاحب خودرو می گفت : احتمالا چیزی از خودرو به سرقت نرفته باشد اما خساراتی به آن وارد شده است.
یک نکته تامل برانگیز
اما تامل برانگیزترین موضوع در این سخنرانی که احتمالا گریبانگیر همه نامزدهای مطرح خواهد بود ، حضور گسترده مردمی از دیگر مناطق حوزه انتخابیه بود که این اقدام هر چند می تواند جنبه تبلیغاتی موثری برای نامزدها داشته باشد اما در واقع این موضوع ، رواج یک فرهنگ غلط است که می تواند مخاطراتی هم داشته باشد.
پس از پایان سخنرانی موحد ، جمعیتی که تعداد قابل توجهی از آنان را غیر بومی ها تشکیل می دادند به یکباره با خودروهای خود از شهر خارج شدند که ترافیک سنگینی را در جاده چرام به دهدشت ایجاد کردند و متاسفانه باعث رخ دادن یک تصادف در این مسیر هم شدند. ضمن اینکه باید مردم توجه کنند جاده های استان در حالت عادی چندان امنیت ندارند و مطمئنا در چنین شرایطی اصلا کشش این حجم از خودرو را ندارند و عاقلانه نیست که اینگونه در کاروان های تبلیغاتی نامزدها از این شهر به آن شهر بروند .
و اینکه نامزدهای انتخاباتی در هر شهری که می روند معمولا مشکلات و وعده هایی که مربوط به همان شهر است را بیان می کنند و این سخنان نمی تواند جذابیتی برای غیر بومی ها(هواداران میهمان) داشته باشد. به عنوان مثال امروز در متینگ انتخاباتی موحد که جمعیت غیربومی ها تقریبا با بومی ها برابری و شاید بیشتر هم بود ! سید محمد موحد هر چه گفت از مشکلات تا وعده ها ، در مورد چرام بود که نمی تواند خیلی برای دیگر مناطق جذابیتی داشته باشد ! و اینکه همه کاندیداها در همه شهرستان ها و مناطق چنین برنامه هایی را برگزار می کنند بنابراین شرط عقل این است که در شهر و روستای خود از نامزدهای مورد نظرشان استقبال کنند و اینگونه برای خود و دیگران مشکل درست نکنند.
نکته دیگر تفاوت های فرهنگی موجود در برخی مناطق و حضور گسترده جوانان در چنین متینگ هایی است که به اقتضای هیجانات و احساسات مختص سن و سال ، احتمال ایجاد شرایط نا امنی هم می رود!
به هر جهت از همین ابتدای سخنرانی ها احتمالا بنای چنین لشکرکشی هایی نهاده شده است و از این پس همه کاندیداها با همه استعداد نفری و خودرویی خود چنین اقداماتی انجام خواهند داد و از این به بعد هم با تیترهای خبری " لرزیدن و فتح کردن و ... " رسانه ها و هواداران کاندیداها مواجه خواهیم شد !
برچسب ها: سناتور ، موحد در چرام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار