استاندار ایلام:
استاندار ایلام با اشاره به سالروز حادثه زمین فوتبال چوار، گفت: حادثه بمباران زمین فوتبال چوار سند مظلومیت ایلام در دوران جنگ تحمیلی است.
کد خبر: ۸۲۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ 12 February 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در پیامی به مناسبت ۲۳ بهمن سالروز بمباران زمین فوتبال چوار اظهار کرد: بمباران زمین فوتبال چوار در ۲۳ بهمن ماه سال ۶۵ واقعه‌ای تاسف بار و غم انگیز بود که در هیچ کجای دنیا مشابه آن را نمی‌توان یافت.

وی افزود: این حادثه که سند مظلومیت ایلامیان در ۸ سال دفاع مقدس است در پی بمباران وحشیانه زمین فوتبال در حالی اتفاق افتاد که دو تیم در حال رقابت بودند و متاسفانه باعث به شهادت رسیدن ۱۵ نفر گردید و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

استاندار ایلام تصریح کرد: دشمن بعثی که در رویارویی با رزمندگان اسلام کم آورده بود بخاطر جبران شکست‌ها دست به بمباران شهرها و حتی میادین ورزشی مبادرت ورزید و با بمباران زمین فوتبال چوار که از آن بعنوان یک واقعه‌ای دردناک و تراژدیک در تاریخ جنگ‌های دنیا نام می‌برند یکی از ننگین‌ترین حوادث عالم را رقم زد.

وی گفت: اینجانب بر خود لازم می دانم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای زمین فوتبال چوار تقاضا داشته باشم که به پاسداشت خون این شهدای مظلوم روز ۲۳ بهمن در تقویم ملی به نام آنان ثبت شود.

۲۳ بهمن ماه ۱۳۶۵ عده‌ای از جوانان غرب کشورمان در استان ایلام و در زمین فوتبال چوار برای تقویت روحیه جنگ زدگان در حال بازی فوتبال بودند که هواپیماهای عراقی منطقه را بمباران می‌کنند.

۲۳ بهمن ماه، یادآور یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ فوتبال جهان است. در این روز خونین، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم‌های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را در دقیقه ۵۵ بمباران کردند، در این فاجعه تاریخی ۹ بازیکن، یک داور و ۵ تماشاگر به شهادت رسیده و دهها نفر نیز به درجه جانبازی نائل آمدند و اتفاقی تلخ در تاریخ ورزشی کشورمان رقم خورد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار