مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی وزش بادهای شدید در استان ادامه دارد که فعالیت همزمان سامانه بارشی منجر به بارش ۷۹ میلی‌متر باران در «سنیب» از توابع شهرستان خاش شده است.
کد خبر: ۸۲۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ 12 February 2020

محسن حدری اظهار داشت: همان طور که انتظار می‌رفت فعالیت سامانه بارشی شب گذشته و بامداد امروز به اوج خود رسید و 42 ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی استان سیستان و بلوچستان بارندگی ثبت کردند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها در ایستگاه‌های «سنیب» از توابع شهرستان خاش با 79 میلی‌متر، «تمندان» خاش 26.5 میلی‌متر، «الله‌آباد پبی» زاهدان 26 میلی‌متر، «کوشه» خاش 20.5 میلی‌متر و «خیرآباد بالا» زاهدان 17 میلی‌متر باریده است.

حدری بیان کرد: این سامانه بارشی تا این لحظه در 6 شهرستان استان فعالیت کرده و بارش‌ها همچنان در برخی مناطق ادامه دارد. بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی فعالیت سامانه بارشی تا امشب در استان ادامه دارد اما نوع بارش‌ها پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی به وزش بادهای شدید در سطح استان به‌ویژه مرکز استان اشاره کرد و گفت: شب گذشته بر سرعت وزش باد در زاهدان افزوده شده به‌طوری که بیشینه سرعت آن به مرز 80 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را کاهش داد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی وزش بادهای شدید تا امشب در سطح استان ادامه دارد و از نیمه شب به‌تدریج از سرعت وزش باد کاسته می‌شود. فردا در نوار شرقی استان وزش باد متوسط و شمالی خواهیم داشت که شدت آن زیاد نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار