سایه سنگین گیلان بر بحران خلخال
تمرکز امکانات ملی بر برف گیلان موجب شده تا وضعیت بحرانی شهرستان خلخال و روستاههای آن مورد غفلت و بی‌توجهی مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۲۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 12 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل، بارش برف سنگین در دو روز گذشته در خلخال به بیش از یک‌ونیم متر رسیده و وضعیت در این شهرسیتان را بحرانی کرده است.

اهالی شهر خلخال در خیابان‌ها و کوچه‌ها، پارو به دست شدند و راه تردد خود را تا کوچه‌ها وخیابان‌ها باز کردند.

با حضور نیروهای خدمات شهری شهرداری خلخال، فقط خیابان‌های اصلی و مراکز خدمات‌رسانی عمومی با حضور نیروهای شهرداری پاک‌سازی و به غیر از خیابان‌های اصلی شهر خلخال هیچ کوچه و معابری قابل تردد نبود.

از روستاهای خلخال خبر می‌رسد که اکثر راه‌های روستایی بسته،آب شرب آنان قطع،‌چشمه‌ها یخ زده و مردم به مایحتاج ضروری و نان دسترسی ندارند.

رئیس‌جمهور مستقیماً با استاندار گیلان ارتباط تلفنی گرفته و دستوراتی را برای رفع مشکلات ناشی از برف سنگین صادر کرده است.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که زیرساخت های استان گیلان از جمله پروژه راه آهن مدیون او است، به همراه برخی اعضای کابینه وارد استان شده و دولت بودجه ویژه ای را برای رفع مشکلات آب و برق و راه اختصاص داده است.

این در حالی است که با وجود حجم سنگین و حتی بیشتر بارش برف در شهرستان خلخال نه تنها اقدامی ملی صورت نگرفته بلکه مسئولان استان به جای حل بحران مشغول انتخابات هستند!  

 

در مناطق مختلف شهر خلخال ارتفاع برف از یک تا سه متر متفاوت بوده و در اطراف دانشگاه و خروجی به خوجین و مناطقی از منطقه قاضیلر و خیابان‌های سی متری و بلوار مصطفی خمینی(ره) ارتفاع برف موجب زمین‌گیر شدن کلیه خودروها در شهر خلخال شده بود.

 در حال حاضر مراکز خدمات‌رسانی عمومی از جمله بیمارستان خلخال، مرکز فوریت‌های پزشکی خلخال و جایگاه‌های سوخت و نانوایی‌ها در آماده باش هستند.

یکی از شهروندان خلخالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خلخال اظهار داشت: در سه دهه گذشته چنین برفی در خلخال نباریده بود و این برف هر چند سختی‌هایی به‌همراه دارد ولی برکت و رحمت خداوند به مردم این منطقه است.

همچنین بارش برف سنگین کشاورزان را در شهرستان خلخال به داشتن محصولی خوب در بهار و تابستان نوید داد و کشاورزان نیز از این امر خوشحال و شادمان بودند که سالی پرآب خواهند داشت.

 

1846573

1846572

1846567

1846566

1846584

1846582

1846581

1846580

1846586

1846577

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
بحران برف درگیلان اطلاع رسانی وامدادرسانی میشودولی شهرستان خلخال وروستاهای صعب العبوروکوهستانی ان فراموش شده اند.افسوس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار