آحاد گسترده مردم انقلابی، مومن، متعهد و ولایت مدار قم با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری را بر تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی رقم زدند، که حمل علائم و نمادهای مقاومت و تصاویر زیبای سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهیدان گلگون کفن مدافع حرم جلوه‌های ویژه و زینت بخش آن بود.
کد خبر: ۸۲۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 11 February 2020

به گزارش تابناک قم، امروز قم حال و هوای دیگری داشت و مردم همیشه در صحنه این شهر برغم سرمای شدید هوا با حرکت از مسیرهای دهگانه و ورود به میدان آستانه و سپس عبور از پل معصومیه، میدان مطهری، خیابان اراک، پل حجتیه، چهار راه شهدا و خیابان آیت الله مرعشی نجفی وارد حرم حضرت معصومه (س) شده اجتماع شورانگیزی را برپا کردند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن قم متفاوت از سال‌های گذشته بود، و زن و مرد و پیر و جوان در کنار تمثال‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی ،‌تصاویری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند، و سرودهای دلنشینی نیز در تجلیل و تکریم این شهید سرافراز اجرا کردند.

خانواده معظم شهیدان بویژه شهدای مدافع حرم به همراه پرچم های مقدس جمهوری اسلامی و همچنین نمادها و بیرق های لشکر فاطمیون و سایر گروه‌های مقاومت حضور چشمگیری داشتند.

اقشار مختلف اجتماعی از گروه‌ها و طیف‌های گوناگون درطلیعه چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب متحد و یکصدا فریاد حمایت از رهبری و آرمان های بلند امام راحل و شهدا را سر دادند و بر پایبندی به ارزش های دینی تاکید کردند.

به رسم و سنت همه ساله پرچم‌های آمریکا و اسرائیل به نشانی خشم و انزجار مردم از استکبار و مزدوران خبیث و دست نشانده‌اش به آتش کشیده‌شد.

مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن همنوا با مردم اقصی نقاط کشور و همچنین ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان معامله وقیحانه و خائنانه قرن را محکوم کردند، و به همین مناسبت فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس خشمگینانه تر و کوبنده تر از هر زمان دیگری شنیده می‌شد.

حضور باشکوه نسل جدید و نوپای انقلاب از جلوه‌های بسیار زیبای این راهپیمایی بزرگ به شمار می‌آمد، و با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی، بادکنک‌های رنگارنگ‌ منقش به شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و پیشانی بندهای مزین به اسامی متبرک اهل بیت (ع)شور و شوق مضاعفی را برای شرکت در این راهپیمایی از خود بروز می دادند.

گروهی از دختران جوان با در دست داشتن پلاکاردی با عنوان ما دختران حاج قاسم هستیم، به طرز با شکوهی چفیه و پرچم کشور را حمل می نمودند.

امروز همچنین راهپیمایان قمی یکصدا خواستار ادامه یافتن انتقام سخت از آمریکای جنایتکار در تقاص خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شدند.
چرخاندن آدمک ترامپ به همراه تشییع جنازه نمادین وی و اعلام انزجار از جنایات سیاستمداران خبیث آمریکایی از دیگر جلوه‌های راهپیمایی۲۲ بهمن در شهر قم بود.
بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط اسرای جنگ تحمیلی از دیگر جلوه‌های مراسم امروز بود که در لحظاتی اشک را از دیدگان حاضران سرازیر ساخت.

گروه سرود انجمن های اسلامی دانش آموزان قم دو سرود جذاب را در وصف سردار سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب رهبری اجرا کردند که جایگاه ویژه شهدا در بین نسل جدید و انس و الفت جوانان به رهبری را به نمایش گذاشت.

شیعیان دیگر کشورهای مقیم قم و طلبه ها و روحانیان جامعه المصطفی نیز دوشادوش مردم در این راهپیمایی حضور پیدا کرده بودند و بار دیگر اتحاد و همبستگی اسلامی در مواجه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند.

۷۲ هیات مذهبی قم در این راهپیمایی حضور پرشور و حماسی داشتند و به صورت دسته جمعی سرود مرگ بر آمریکا را همخوانی نمودند.

جمعی از خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران با لباس‌های متحدالشکل و در قالب دسته ای مجزا در این راهپیمایی حضور یافته و به آن رنگ و بوی معنوی دادند.

در مسیر راهپیمایی ایستگاه های متعدد فرهنگی با عناوین مختلف از جمله حمایت از کالای ایرانی برپا شد، و در آن عبارت هایی با عنوان "تحریم جنس آمریکایی گامی به سوی خودکفایی" ، "نه به برند آمریکایی گامی به سوی خود کفایی" ، "نقطه ضعف اقتصاد ما واردات جنس از آمریکا" ، "انتقام خون سلیمانی تحریم اقتصاد شیطانی" ، "انتقام سخت اقتصادی تحریم کالای آمریکایی" ، "خرید اجناس آمریکایی و صهیونیستی پایمال کردن خون مظلومان جهان است" و "ما زنان اجناس آمریکایی را نمی خریم" نقش بسته بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار