فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری سارقان نقابدار خبر داد و گفت: دو سارق که با پوشاندن سر و صورت خود اقدام به سرقت می‌کردند، توسط مأموران کلانتری ۱۲ این شهر شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۲۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ 10 February 2020
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با تبریک ایام دهه فجر درباره سایت‌های نامعتبر فعال در ارائه نرم افزار، سرود‌ها و کلیپ‌های به مناسبت سال روز پیروزی انقلاب اسلامی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدباقر سلگی گفت: متأسفانه برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف و به ویژه سال روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و در نهایت سوءاستفاده از آنان هستند.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و سرود‌ها و کلیپ‌ها برای دانلود است که گاهی برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود به سیستم قربانی نفوذ کرده و به دنبال عملی کردن اهداف طراح است بنابراین هموطنان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب این گونه نرم افزار‌ها از دادن مجوز دسترسی‌های مشکوک خودداری کنند.

فرمانده انتظامی ملایر با بیان اینکه برخی از نرم افزار‌ها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوز‌ها از قبیل: دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک ها، تماس‌های تلفنی و ... را به نرم افزار بدهد، گفت: با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوز‌ها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم افزار ندارد بنابراین از نصب این گونه نرم افزار‌ها باید خودداری شود.

فرمانده انتظامی ملایر در ادامه از دستگیری سارقان نقابدار خبر داد و گفت: دو سارق که با پوشاندن سر و صورت خود اقدام به سرقت می‌کردند، توسط مأموران کلانتری ۱۲ این شهر شناسایی و دستگیر شدند.

سلگی بیان کرد: دو سارق شرور با پوشاندن سر و صورت وارد یک منزل مسکونی شده و اقدام به سرقت اثاثیه آن کردند که این موضوع توسط اهالی این خانه به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع رسانی شد.

وی ادامه داد: تیم‌های پلیسی با انجام یکسری کار‌های فنی و اطلاعاتی سارقان را شناسایی و با دریافت حکم قضایی آن‌ها را در کمتر از یک ساعت در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق مکرر سرقت، ضرب و جرح، شرارت و درگیری فیزیکی بودند، گفت: پلیس اجازه ایجاد ناامنی به مخلان نظام و امنیت نداده و با اقتدار و هوشمندانه با آن‌ها برخورد می‌کند.

سلگی در بخش دیگری از کشف ۲۸۶۳ نخ سیگار و داروی قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در راستای برخورد با صنوف متخلف با اجرای دو مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی این توفیقات حاصل شد.

وی افزود: در مأموریت نخست مأموران پلیس اطلاعات در بازرسی از یکی از صنوف متخلف ۱۶۴۰ نخ سیگار قاچاق و در مأموریت دوم مأموران پاسگاه ازندریان نیز در بازرسی از یک مغازه، ۱۲۲۳ قلم انواع داروی قاچاق و بدون مجوز را کشف کردند و دو متهم در این زمینه تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی ملایر از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و پیشنهادات و انتقادات خود را درباره عملکرد پلیس از طریق سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار