مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: هر گونه ساخت سازغیر قانونی در زمین‌های دولتی پیگرد قانونی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۲۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 09 February 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:خلیل حاجی پور با اشاره به پرونده‌ای با موضوع تخریب و تصرف عدوانی در اراضی ملی خاطر نشان کرد: در ناحیه شمالی مسیر دسترسی صدرا به شیراز از محور باجگاه شاهد ساخت و ساز‌های غیر قانونی در زمین‌های دولتی و تصرف عدوانی هستیم که دعوی کیفری آن در مراجع قضائی مطرح شده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در خصوص ساخت‌وساز‌های بی‌ضابطه گفت: افراد سودجو و افرادی که دنبال منافع نامشروعی هستند با خرید و بعضاً تصرف اراضی دولتی و ملی، آن اراضی را تفکیک کرده که با بروز این مشکل، مردم و دستگاه‌های اجرایی دچار مشکل می‌شوند.

حاجی پور اظهار کرد: اراضی ملی از اموال عمومی و متعلق به همه شهروندان است و این مهم باید در راستای منافع عامه و برخورداری همگان، مورد توجه قرار گیرد. پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع‌طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب و سودجو که مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می‌کنند، پدیده‌ای کهنه بوده که طی سالیان اخیر عمیق‌‏تر و وسیع‌‏تر شده است.

وی عواملی نظیر تصرف عدوانی اراضی ملی و منابع طبیعی، تفکیک غیرقانونی اراضی توسط مالکین خصوصی و غیردولتی، فعالیت‌های غیرقانونی مشاورین املاک را از جمله مهمترین علت‌های مرتبط با پدیده زمین خواری معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا تصریح کرد: با تعامل و همکاری مراجع قضائی استان با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد خواهد شد. سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در این زمینه و در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم نقش مهمی دارند و سمن‌ها نیز می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف مردم را نسبت به این امر حساس کنند و ما را در این امر خطیر یاری رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار