مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: میزان خسارت زمین لرزه در شهر خانه زنیان و ۱۳ روستای اطراف آن بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.
کد خبر: ۸۲۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 09 February 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: عطا الله زمانی گفت: در ارزیابی‌های اولیه خسارت زمین لرزه اخیر، در شهر خانه زنیان ۱۹۰ واحد و ۲۲۵ واحد در ۱۳ روستای بخش ارژن شهرستان شیراز نیاز به بازسازی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: همچنین ارزیابی‌های اولیه بیانگر آن است که ۴۶۶ واحد مسکونی شهری در خانه زنیان و ۴۴ واحد مسکونی در ۱۳ روستای بخش ارژن نیاز به تعمیرات دارند و به این واحد‌ها وام تعمیرات تعلق می‌گیرد.

زمانی بیان کرد: ۱۹۰ فقره وام معیشتی به آسیب دیدگان از زلزله در شهر خان زنیان که اسکان موقت داده شده‌اند و ۳۳ فقره وام معیشتی به روستاییانی که اکنون اسکان موقت دارند اعطا می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: ارزیابی‌های اولیه در شهر خان زنیان و روستا‌های آرندی، پراشکفت، خیر آباد، الیاس آباد، ملک آباد، همت آباد، حسین آباد، چهل چشمه، سرمور، دهنو قلندری، نسیم آباد، سعادت آباد و ماصرم انجام شده است.

زمانی گفت: در مناطق روستایی به واحد‌هایی که نیاز به بازسازی کامل دارند ۴۰ میلیون تومان وام کم بهره و ۱۰ میلیون کمک بلاعوض معیشتی تعلق خواهد گرفت همچنین برای تعمیر خانه‌هایی که از زلزله آسیب دیده‌اند نیز ۱۵ میلیون تومان وام کم بهره و سه میلیون تومان وام بلاعوض معیشتی اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: میزان خسارت زمین لرزه در شهر خان زنیان ۱۶۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و خسارت زلزله در ۱۳ روستای اطراف ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

برپایی میز خدمت در منطقه زلزله زده خانه زنیان شیراز
مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز از برپایی میز خدمت در منطقه زلزله زده خان زنیان شیراز خبرداد و گفت: همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز با همکاری پایگاه مقاومت بسیج بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، میز خدمت در منطقه خانه زنیان شیراز که در روز‌های اخیر دچار زلزله شده راه اندازی کرده است.

مسعود صف شکن گفت: شهروندان از برپایی میز خدمت در این منطقه استقبال کردند و در این راستا کارشناسان بنیاد مسکن در میز خدمت پاسخگوی بسیاری از مسائل و مشکلات مردم بودند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن از نخستین ساعت‌های بروز زلزله در منطقه حضور داشت گفت: کار ارزیابی مناطق آسیب دیده با دقت و حساسیت انجام شد و همه واحد‌هایی که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند در ارزیابی‌ها مشخص شده است.

زلزله‌ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خانه زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد. زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.

خانه زنیان در حدود ۴۱ کیلومتری جنوب غرب شیراز از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز است.

برچسب ها: زلزله ، خسارت ، خان زنیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار