مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از باسوادی ۹۸ درصد جمعیت استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 08 February 2020

باسوادی ۹۸ درصد مردم استان

به گزارش تابناک قزوین،رحمانی در آئین گرامیداشت سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد: در استان قزوین به میزان باسوادی ۹۸ درصدی رسیده ایم که این اقدام بسیار ارزشمند است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، از مظلوم واقع شدن نهضت سواد آموزی گلایه کرد و در عین حال گفت که با بررسی دقیق‌تر باید ببینیم در گذشته در چه مکانی بودیم و امروز در کجا هستیم.
رحمانی، ابهت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون جانفشانی شهدا و دستاورد خون شهیدان انقلاب اسلامی و مدافعان حرم دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران صادقی برای مردم باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، قزوین را جزو هفت استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی عنوان کرد و گفت: کسب این رتبه به همت آموزگاران نهضت سوادآموزی کسب شده است و به عملکرد شما افتخار می‌کنیم.
وی افزود: در بخش مردان، از ۵۴ درصد باسوادی در اوایل انقلاب، امروز به مرز ۹۴ درصد رسیده ایم.
رحمانی با اشاره به افزایش میزان سواد در بین زنان استان قزوین گفت: در بخش زنان، پیش از انقلاب ۲۸ درصد باسواد داشتیم، اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، ۸۷ درصد زنان باسواد هستند.
وی افزود: امروزه در روستا‌ها ۸۱ درصد و در مناطق شهری ۹۲ درصد به مدارس و مکان‌های آموزشی دسترسی داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه در کل استان قزوین، هیچ کودک لازم التعلیمی از تحصیل باز نمانده است، تصریح کرد: امروز در استان بیش از ۲۰۰ مدرسه با جمعیت زیر ۱۰ نفر در هر کلاس فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار