طی مراسمی مرکز نیکوکاری شهید قاسم سلیمانی در آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۲۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 08 February 2020

افتتاح مرکز نیکوکاری شهید قاسم سلیمانی

به گزارش تابناک قزوین،طی مراسمی با حضور مسئولان کمیته امداد استان قزوین و رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین، مرکز نیکوکاری شهید قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو در این مراسم فرهنگیان را از اقشار پیشگام در امر رسیدگی به نیازمندان دانست و بیان کرد: رسیدگی به نیازمندان یک وظیفه انسانی و دینی است و محدود به شخص خاصی نیست.

محمد رضا رسولی ادامه داد: کار خدمت به نیازمندان و محرومان بخشی از تعلیم و تعلم است چراکه باید چنین روشی در میان دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

وی افزود: خدمت به محرومان و نیازمندان رسالتی است که در میان فرهنگیان برجسته بوده به طوری که اغلب فرهنگیان پس از پایان دوره خدمتی و بازنشستگی بازهم در عرصه خدمت به نیازمندان فعال هستند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه فعالیت های مختلفی در بین فرهنگیان در زمینه خدمت به محرومان وجود دارد ، لازم است که این فعالیت ها منسجم شود بنابراین تأسیس مرکز نیکوکاری در آموزش و پرورش به تمرکز فعالیت های نیکوکارانه کمک می کند.

وی تصریح کرد: تمرکز فعالیت های نیکوکارانه به افزایش توان و ظرفیت های مختلف و ارتقای خدمت به نیازمندان منجر می شود.

رئیس کمیته امداد شهر قزوین نیز خاطرنشان کرد: خدمت به محرومان مهمترین، اصلی ترین و اساسی ترین رسالت مرکز نیکوکاری است در واقع مرکز نیکوکاری یک مرکز مردمی برای فرهنگ سازی انفاق و نیکوکاری است.

علی اصغر کشاورز حسین آبادی اظهارکرد: مرکز نیکوکاری در محله ها با محوریت مسجد تشکیل می شود ولی با توجه به شرایط و نیازهای مختلف مراکز نیکوکاری در برخی ادارات با توجه به فعالیت های کارکنان آن وجود داشت که در این میان فرهنگیان دومین مرکز را در سطح شهر قزوین به نام خود به ثبت رساندند.

وی توضیح داد: هدف از تأسیس این مراکز تنها ایجاد فضای نیکوکاری نیست چراکه فضا و بستر نیکوکاری در میان اقشار مختلف وجود دارد و گروه های مختلف مردم در این زمینه فعال هستند از این رو مراکز نیکوکاری تأسیس می شود تا شبکه نیکوکاری در میان افراد مختلف متصل و متحد شود.

رئیس کمیته امداد شهر قزوین تصریح کرد: بسیار شنیده ایم که یک دست صدا ندارد، مراکز نیکوکاری آمده اند تا دست ها و دل ها کنار هم بیایند تا وعده الهی محقق شود چراکه دست خدا با جماعت است و قطع به یقین با چنین رویکردی شاهد کاهش محرومیت در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: البته کار مراکز نیکوکاری تنها در جمع آوری کمک مالی خلاصه نمی شود بلکه اگر فردی در محله یا مرکزی نیاز به جذب نیرو داشته باشد، با همفکری یکدیگر می توانند برای نیازمندی که می شناسند این شرایط کاری را فراهم کنند.

کشاورز حسین آبادی یادآورشد: اشتغال زایی کلید حل بسیاری از مشکلات نیازمندان است چراکه به درآمدزایی و ارتقای سطح زندگی مددجویان منجر می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار