مهدی ظفری در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: نقطه موفقیت یا شکست ما در ساماندهی امر کشتارهای غیر مجاز در سطح شهر در گرو نخریدنِ مردم است.
کد خبر: ۸۲۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 08 February 2020

مهدی ظفری پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص نحوه نظارت بر کشتارهای غیرمجاز سطح شهر اظهار کرد: فلسفه ی مواد غذایی بهداشتی حوزه دامپزشکی یک شبکه تعریف شده است، این شبکه از دام یا مرغ زنده در مراکز پرورشی شروع می شود و تا وقتی که در کشتارگاه کشتار می شود تحت نظارت قرار می گیرد. سپس محصولی که قابل مصرف است به مراکز عرضه می رود و با لیبل و مهر و تمام شرایط تعریف شده یک محصول سالم عرضه می شود.

وی افزود: کشتارهای دام و عرضه مرغ زنده در معابر و خیابان ها در هیچ حالتی مورد تایید ما نیست مکرر با این ها مبارزه می کنیم و از روش هایی چون آموزش به مردم، هشدار ها مبنی بر اینکه دام های غیر مجاز سلامت و اقتصاد خانواده را تهدید می کند، ارائه می دهیم و برخوردهایی که با متخلفان می شود شامل معرفی به مراجع قضایی و پلومب واحدهای تولیدی در قالب یک تیم مشترک. موفقیت مجموعه ما در گرو موفق عمل کردن تیم گشت و نظارت است.

این مسئول ادامه داد: مرکز بهداشت، اجرائیات شهرداری، نیروی انتظامی و اصناف اعضای تیم گشت و نظارت هستند، این مجموعه جمع می‌شوند و با پدیده مقابله می کنند. در واقع نقطه موفقیت یا شکست ما برای ساماندهی این وضعیت نخریدنِ مردم است. اینکه این محصولات انواع تهدیدات را دارند و در کشتارگاه رفع اش می کنیم سپس محصول سالم را به بازار عرضه می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد و واحدهای صنفی با برخوردهای چند باره ما مواجه می شوند و مجددا اقدام به کشتار و فروش غیر مجاز می کنند، خاطر نشان کرد: این افراد سود جو هستند، گاهی اقدام به ابطال پروانه شان کردیم و مجددا تکرار کردند مبارزه این قبیل سودجویان همیتی تمام و کمال می طلبد.

ظفری پور تصریح کرد: اطلاع رسانی توسط رسانه ها نیز برای مبارزه با این امر موثر است وقتی ذهن افراد بیدار می شود طبعا تقاضا پایین می‌آید و سپس عرضه کاهش می یابد. ماه قبل اکیپ ها را با قوت در دولت آباد مستقر کردیم و ساماندهی انجام شد، چند نقطه حساس در شهر کرمانشاه وجود دارد از جمله محله های دولت آباد، مسکن، بازارهای هفتگی و بخش هایی از پردی، با این بخش ها با جدیت برخورد می کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار