استان کهگیلویه و بویر احمد مجموعه ای ارزشمند از زیبایی های تاریخی و طبیعی است که از دامنه های کوه های زاگرس تا جلگه های حاصلخیز حاشیه خلیج فارس گسترده شده است. طبیعت این استان به دلیل ناشناخته بودن در بین مردم، هنوز به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده اند.
کد خبر: ۸۲۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 04 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه   استان کهگیلویه و بویر احمد به سرزمین چهار فصل شهرت گرفته است. کهگیلویه و بویر احمد سرزمینی مملو از دریاچه های زیبا و آب های روان، قله های سر به فلک کشیده و دشت هایی فراخ است. در ادامه به معرفی ۴ جاذبه گردشگری این استان می پردازیم.

آبشار یاسوج

معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد/آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، پیست اسکی دنا، تنگ گنجه ای

در شمال شرق شهر یاسوج، باغ هایی بسیار زیبا و خرم وجود دارند که اگر از آن ها عبور کنید به تنگه ای به نام تنگه یاسوج با درختان کهنسال چنار خواهید رسید. در انتهای این تنگه آبشاری خروشان قرار گرفته است. آب آبشار یاسوج از ذوب شدن برف کوه های بالا دست آن سرازیر می شود و در تمام طول سال جاری است. از آب این آبشار برای آبیاری باغ های پایین دست آن استفاده می شود. همچنین، آب شرب بخش نسبتا بزرگی از شهر یاسوج هم از این آبشار تهیه می شود. پارک جنگلی آبشار، به دلیل قرارگیری در منطقه ای مرتفع و بسیار سرسبز، آب و هوایی بس دلچسب و خنک دارد که در فصول گرم سال پذیرای بسیاری از شهروندان یاسوجی می باشد.

آبشار کمردوغ

معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد/آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، پیست اسکی دنا، تنگ گنجه ای
در میانه راه یاسوج به سپیدار، کمی که تنگ تامرادی را پایین بروید، صدای خروشان آب نوید یک آبشار زیبا و محیطی بکر را به شما می دهد. در گذشته ای نه چندان دور، دسترسی به روستای تامرادی و این منطقه با دشواری های زیادی همراه بود. شاید به همین دلیل است که اینجا هنوز هم یکی از بکر ترین مناطق کهگیلویه و بویر احمد است. البته امروزه با جاده کشی های نسبتا مناسب در این منطقه، دسترسی به آن راحت تر شده است. این آبشار که در محیطی بسیار زیبا قرار گرفته است، ۱۵ متر ارتفاع دارد و البته تنها آبشار موجود در تنگ تامردای هم نیست. در کنار این آبشار، آبشار های ریز و درشت دیگری هم وجود دارند که زیبایی این منطقه را دوچندان کرده اند. این آبشار از شهر یاسوج ۴۵ کیلومتر فاصله دارد. این آبشار علاوه بر زیبایی های بسیار، دارای تاریخ و سرگذشتی کهن و شنیدنی است.

پیست اسکی دنا

معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد/آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، پیست اسکی دنا، تنگ گنجه ای

در میانه راه یاسوج به اقلید در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج و در منطقه ای به نام کاکان، گردنه ای زیبا به نام بابا حسن وجود دارد. پیست اسکی دنا نیز در این گردنه قرار گرفته است. این پیست اسکی، به طول تقریبی ۶۰۰ متر و عرض ۱۵۰۰ متر، در نوع خود منحصر به فرد است.وجود زیرساخت ها و امکاناتی نظیر رستوران و کافی شاپ، خوابگاه، محل کرایه تجهیزات اسکی و مهم تر از همه نزدیکی به مرکز استان، این مکان را به مکانی ایده آل برای دوستداران اسکی و ورزش های زمستانی کرده است. در فصل بهار و پس از آب شدن برف ها، گل هایی زیبایی در این منطقه رشد می کنند که چشم بینندگانشان را نوازش می دهند. فاصله این پیست از شهر یاسوج ۱۸ کیلومتر می باشد.

تنگ گنجه ای

معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد/آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، پیست اسکی دنا، تنگ گنجه ای

تنگ گنجه ای مجموعه ای از زیباترین زیبایی های طبیعت را پیش روی بازدید کنندگان خواهد گذاشت. در فصول بهار و تابستان نسیم خنکی که با عبور از شاخ و برگ درختان چنار، عطر و بوی طراوت گرفته اند روح و جان گردشگران را نوازش خواهند داد. منطقه گردشگری تنگ گنجه ای در مجاورت شهر یاسوج میانه های جاده یاسوج به سی سخت قرار گرفته است. درون این منطقه سرسبز، چند چشمه جوشان وجود دارد که آب سرد و گوارای  آن از لا به لای درختان گذر می کنند. این منطقه نیز در فصول گرم سال پذیرای طبیعت گردان بسیاری ازشهر یاسوج است. فاصله این منطقه از شهر یاسوج ۱۳ کیلومتر می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار