مانور مشترک امداد و نجات هوایی با عنوان یاور در آبیک برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 04 February 2020

مانور مشترک امداد و نجات هوایی در آبیک

به گزارش تابناک قزوین،همزمان با فرارسيدن ايام سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و دهه فجر، مانور مشترک امداد و نجات هوایی با عنوان یاور روز دوشنبه با همکاری جمعیت هلال احمر استان قزوین، مدیریت بحران شهرستان آبیک و پایگاه هوانیروز شهید امینی ارتش و با حضور مدیرعامل و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمراستان و فرماندار شهرستان آبیک برگزار شد.

دکتر حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در رابطه با این مانور اظهار داشت: مانور مشترک امداد و نجات هوایی با شرکت ۱۰۰ نفر نیروی عملیاتی هلال احمر و با استفاده از ۱۵ فروند بالگرد در پایگاه هوانیروز شهید امینی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر و نهادهای نظامی از ظرفیت عظیم مردمی برخوردار هستند و از این ظرفیت عظیم می توان برای کاستن تلفات انسانی و مالی در بحرانها و حوادث استفاده کرد، افزود؛ برگزاری مانورهای مشترک عملکرد امداد رسانی دستگاهها را با نظم و انسجام بیشتری همراه خواهد کرد و امکان هماهنگی و هم افزایی بیشتر را در بحرانها و حوادث در بین دستگاهها فراهم خواهد ساخت.

دکتر آصفی ادامه داد؛ علاوه بر این، مانورهایی اینچنینی ضمن نمایان نمودن نقاط ضعف و قوت تیم‌های عملیاتی و ستادی، باعث افزایش روحیه همکاری و تعامل ارگان‌های مرتبط با یکدیگر نیز خواهد شد و پاسخگویی مؤثر و کارا در کمترین زمان ممکن را فراهم می نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان، انتقال مصدومان، جابجایی تجهیزات اسکان به صورت هوایی و آوار برداری را اجزای اجرایی این مانور عنوان کرد و ادامه داد؛ امیدواریم با شناسایی نقاط قوت و ضعف و برطرف کردن نواقص بتوانیم به یک آمادگی کامل و مطلوب برای مقابله با حوادث و بحرانها برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار