احسان عباسپور:
به گزارش تابناک سمنان: احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: برای نخستین بار ۲۰ تن کنسانتره میوه از شاهرود به مقصد ترکیه به‌صورت مستقیم از سوی اتحادیه تعاون روستایی استان صادر شد.
کد خبر: ۸۱۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 03 February 2020

Image result for فرآوری میوه"

مدیر تعاون روستایی استان سمنان ضمن بیان اینکه برای نخستین بار ۲۰ تن کنسانتره میوه از شاهرود به مقصد ترکیه به‌صورت مستقیم از سوی اتحادیه تعاون روستایی استان صادر شد، گفت: این محموله اولین محموله صادرات مستقیم از سوی اتحادیه تعاون روستایی بود که با دریافت مجوز‌های مربوطه به دنبال افزایش میزان صادرات کنسانتره تولیدی در استان هستیم.

وی ظرفیت تولید کنسانتره در شاهرود برای خرید محصولات باغی را روزانه ۱۰۰ تن اعلام کرد و تصریح کرد: امسال یک هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره محصولات کشاورزی مانند سیب و انگور، پس از تبدیل و فرآوری تولید شد.

احسان عباسپور با ابراز اینکه توسعه صادرات مستقیم محموله‌های دیگر در دستور کار قرار دارد، افزود: اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان امسال برای اولین بار با اخذ کارت بازرگانی توانست محموله کنسانتره تولیدی در شاهرود را به‌صورت مستقیم به ترکیه صادر کند.

عباسپور با اشاره به اینکه در سال‌های پیش‌ازاین صادرات کنسانتره میوه توسط سایر صادرکنندگان فعال در زمینهکشاورزان کنسانتره میوه انجام می‌شد، ابراز داشت: تعاون روستایی آمار دقیق از میزان ارزآوری حاصل ارز صادرات را نداشت، اما در حال حاضر با صادرات مستقیم به گسترش بازار این محصول کمک شایانی شده است.

وی بابیان اینکه در سال جاری هفت هزار و ۲۰۰ تن سیب و انگور به واحد تولیدی فرآوری میوه شاهرود برای تبدیل کنسانتره منتقل و تحویل داده شد که وجه آن کاملاً به کشاورزان پرداخت‌شده است، اظهار کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷، دو هزار و ۲۴۰ تن کنسانتره میوه پس از تولید در شاهرود به خارج از کشور صادر شد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان همچنین  با اشاره به اینکه انگور سفید، سیب‌درختی، انگور سیاه، کیوی و خرما ازجمله میوه‌های کنسانتره صادراتی استان محسوب می‌شوند، تأکید کرد: این میوه‌ها در این سال‌ها به کشور‌هایی مانند روسیه صادرشده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار