وزیر بهداشت گفت: با پیگیریهای مکرر و همراهی وزارت امور خارجه بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که نگران وضعیت آنها بودیم، با تدابیر بهداشتی مناسب در روزهای آینده به کشور بازمی‌گردند.
کد خبر: ۸۱۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 03 February 2020

 بازگشت ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم چین در روزهای آینده

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه شخصی خود نوشت: با پیگیریهای مکرر و همراهی وزارت امور خارجه بیش از 70 نفر از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که نگران وضعیت آنها بودیم، با تدابیر بهداشتی مناسب در روزهای آینده به کشور بازمی‌گردند و برای اطمینان از ایمنی، دو هفته در محل مناسبی تحت نظر و مراقبت‌های کامل پذیرایی خواهند شد.

بازگشت ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم چین در روزهای آینده

همچنین علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز در این باره گفت: با توجه به اعلام وضعیت اضطرار جهانی ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، در کشور ما نیز اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بر اساس پروتکل جهانی سازمان بهداشت جهانی و به‌صورت یکنواخت با سایر کشور اجرا می‌شود. طبق نامه‌ای که امروز از وزارت بهداشت به دولت ارسال می‌شود، سفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع و سفرهای کاری نیز محدود می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدام مهم دیگری که وزارت بهداشت در هفته آینده با همکاری وزارت امور خارجه انجام می‌دهد، بازگرداندن حدود 70 ایرانی مقیم شهر ووهان چین است که هفته آینده انجام می‌شود. داخل کشور نیز هنوز هیچ مورد اثبات‌شده این ویروس را در کشور نداشته‌ایم. تاکنون در مجموع 6 نفر فرد مشکوک شناسایی شدند که دو نفر در یزد، یک نفر در قم، یک نفر در تهران و دو نفر در تبریز بودند که آزمایش‌های تشخیصی نشان داد به ویروس کرونا مبتلا نبودند و دو نفر مشکوک در تبریز نیز به ویروس آنفلوآنزای نوع B مبتلا بودند.

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار