هر چقدر هم که خیال کنیم در دنیای مجازی و اینترنت یا در عالم واقعیت دنیا را گشته و دیده ایم، باز هم بر روی این کره خاکی هستند مکان هایی که از دیدنشان متعجب خواهیم شد. برخی از مکان های عجیب در دنیا ساخته دست انسان هستند و برخی دیگر کار طبیعت. برخی از این مکان ها به طرز عجیبی رویایی و خیالی به نظر می رسند و با دیدن عکس یا تصویر آن ها به نظر می رسد در حال تماشای یک فیلم تخیلی هستیم، اما اینطور نیست. مکان های عجیب دنیا واقعی هستند. در ادامه قصد داریم تا با هشت مکان مورد از مکان های عجیب جهان آشنا شویم.مکان های عجیب جهان
کد خبر: ۸۱۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 01 February 2020

جنگل خمیده در کشور لهستان
درختانی بلند و خمیده به یک سو در میان جنگلی رویایی، تصویری است خیال انگیز که شاید اینطور به نظر برسد که همراه آلیس وارد سرزمین عجایب شده اید و یا دارید در میان داستان های His Dark Materials قدم می زنید. اما این جنگل عجیب واقعی است و در کشور لهستان قرار دارد. درختان این جنگل همگی به طرزی باور نکردنی به یک سمت خم شده و سپس به رشد خود ادامه داده اند. دلیل این اتفاق از لحاظ علمی بر کسی روشن نیست و همچون رازی سر به مهر در دل طبیعتی رویایی باقی مانده اند. عده ای معتقدند که در گذشته، انسان های ساکن این مورد از مکان های عجیب جهان راهی پیدا کرده اند تا این درختان، خمیده رشد کنند و بتوانند به راحتی با آن ها قایق بسازند اما چگونه؟ هنوز مشخص نیست. این درختان خمیده منظره ای ساخته اند که هر گردشگری در میان آن احساس می کند در حال بازی کردن میان یک فیلم تخیلی است و از قضا در میان رویایی ترین بخش این فیلم عجیب گیر افتاد. جنگل خمیده در کشور لهستان یکی از مکان های عجیب در دنیا به شمار می آید.

جنگل خمیده در کشور لهستان

 

شهربازی شش پرچم در کشور آمریکا
این شهربازی که در نیواورلئان قرار دارد و با نام Six Flags شناخته می شود، به دلیل داشتن بازی های هیجان انگیز و عجیب تبدیل به مکانی خیال انگیز نشده، بلکه دلیل معرفی این مکان به عنوان یکی از مکان های عجیب دنیا، از کار افتادگی آن است. زمانیکه در سال 2005 میلادی طوفان کاترینا این شهر بازی را در ربود، دستگاه هایش دیگر قابل استفاده نبودند و پارک کاملا تعطیل شد. خراب کردن و جمع آوری این شهربازی هزینه سنگینی روی دوش صاحبان می گذاشت و آن ها عطای این کار را به لقایش بخشیدند و تصمیم گرفتند Six Flags را به حال خود رها کنند و بروند. در حال حاضر، این مورد از مکان های عجیب جهان نیمه ویران با سازه های عظیم تبدیل به مکانی شده که به نظر می رسد مخصوص دنیایی دیگر است و شبیه روزهای آخر الزمان شده است. هرچند که مشخص نیست تا چه مدت Six Flags همین طور رها شده باقی بماند و شاید در آینده ای نه چندان دور تبدیل به مکانی جدید شود، اما در حال حاضر قدم زدن در میان آن شما را به دنیایی خیالی و عجیب پرتاب می کند که می توانید در میانش رویا ببافید و به جنگ فضایی ها بروید.

شهربازی شش پرچم در کشور آمریکا

 

شهر سایه در کشور نروژ
زندگی کردن در شهری که تاریک نیست اما به طور دائم یک سایه بر روی آن افتاده باشد، رویایی و عجیب نیست؟ نام این شهر Rjukan است که در کشور نروژ قرار دارد. این شهر در میان دره ای ساخته شده که نیمی از سال سایه کوه های اطراف فضای شهر را می پوشاند و اهالی آن غریب به صد سال بود که در نوری عجیب و خیالی زندگی می کردند. خورشید بر فراز آسمان می تابید، اما سایه ای عظیم همواره شهر را پوشانده بود. اوضاع به همین منوال می گذشت تا اینکه در سال 2013 میلادی کسی قدم به این شهر عجیب گذاشت که اگر در دوران باستان بود به او لقب خدای روشنایی می دادند و شاید امروزه مجسمه هایی به شکل مارتین اندرسن ساخته بودند و به عنوان خدای روشنایی می پرستیدند. مارتین اندرسن (Martin Anderson) هنرمندی بود که وقتی پایش به این مورد از مکان های عجیب دنیا رسید، به فکر کاری عجیب افتاد. او تصمیم گرفت توسط آینه هایی بزرگ نور را به این مکان بتاباند و اهالی را از دست خدای تاریکی نجات دهد و به همین منظور شروع به ساختن و قرار دادن آفتاب یاب (heliostat) و آینه های بزرگی کرد و آن ها را بر فراز کوه گذاشت تا نور خورشید بر این مکان عجیب بتابند و چنین شد که خدای روشنایی بر خدای تاریکی غلبه کرد. البته این یک فیلم تخیلی نیست و می توانید با سفر به این مورد از مکان های عجیب در دنیا، از مناظری ما بین خیال و واقعیت دیدن کنید و لذت ببرید.

شهر سایه در کشور نروژ

 

پارک باغ های خلیج در کشور سنگاپور
یکی از تخیلی ترین و رویایی ترین مکان هایی که ساخت دست انسان امروزی بوده، پارک باغ های خلیج (Gardens By The Bay) در کشور سنگاپور است. این پارک عجیب و رویایی برخلاف تصوراتی که تاکنون وجود داشته مبنی بر اینکه باید پارک و باغ ها را درون شهرها بنا کرد، شهری است که درون یک باغ ساخته شده است. این پروژه رویایی، عجیب و خیال انگیز بخشی از برنامه دولت سنگاپور بوده که معتقد است باید شهرهای آینده را در میان باغ ها بنا کرد. در پارک باغ های خلیج، بلندترین آبشار سر پوشیده دنیا قرار دارد که از کوهی مصنوعی به سمت پایین سرازیر می شود و به جنگل ابر مشهور است. از دیگر عجایب این مکان خیال انگیز و رویایی بیشه ابر درخت ها هست. در این منطقه آسمان خراش هایی وجود دارند که به شکل درخت بنا شده و پوشیده از انواع گیاهان هستند. فکر کنید که در رستوران بیشه ابر، بر روی درخت ها بنشینید و یک وعده غذا میل کنید!

پارک باغ های خلیج در کشور سنگاپور

 

رود سرخ رنگ در کشور اسپانیا
اگر در گوگل کلمات Rio Tinti یا همان رود سرخ را جستجو کنید، تصاویری خواهید دید که به نظر می رسد مربوط به ساخت یکی فیلم تخیلی باشد و یا شاید به نظر به رسد این مناظر عجیب مربوط به دوربین های ماهواره ای تحقیقاتی بوده که از سیارات دیگر گرفته شد. اما این مورد از مکان های عجیب جهان، جایی است بر روی همین کره ای که زندکی می کنیم. از نظر دانشمندان دلیل رنگ عجیب این رودخانه، معدنی است قدیمی که انسان ها طی پنج هزار سال از آن طلا، مس و نقره استخراج کرده اند و حل شدن آهن فراوان در آب های اسیدی این رودخانه، این رنگ خیالی را ایجاد کرده و فضایی ساخته که به نظر می رسد در رویا سفری به سیاره ای دور داشته اید. دانشمندان ناسا مدتی است که به این مکان در اسپانیا عجیب علاقه ویژه ای پیدا کرده اند، چرا که معتقدند آب های زیرزمینی جاری در سیاره مریخ، شبیه به رودخانه سرخ هستند و از این مکان برای پژوهش های خود بهره می برند. اگر این فرضیه درست باشد، بهتر است دعا کنید هیچ وق، حتی در خیال هم میان سیاره مریخ رها نشوید، زیرا این مکان خیال انگیز بسیار بد بو و مملو از باکتری های بیهوازی است.

رود سرخ رنگ در کشور اسپانیا

 

جزیره میمون ها در کشور لیبریا
آیا فیلم جزیره میمون ها (Planet of the Apes) را دیده اید؟ این جزیره احاطه شده میان آب های رودخانه ای در کشور لیبریا جایی است که می توانید تخیل کارگردان این فیلم را به طور واقعی ببینید، اما بهتر است به دیدن عکس و فیلم های این جزیره عجیب و خیال انگیز بسنده کنید و رویای زندگی در آن را در سر نپرورانید، چون میمون های این جزیره احتمالا دچار بیماری های واگیردار هستند. در دهه هفتاد میلادی برای پیدا کردن راه های درمان بیماری هایی چون هپاتیت از میمون هایی استفاده می شد که بعدها در این جزیره رها شدند و در حال حاضر جزیره میمون ها مکانی است عجیب که در سیطره قدرت و حکومت شامپانزه ها و میمون هایی قرار دارد که شاید از پس این بیماری ها برآمده اند و به زندگی عادی خود مشغول هستند، میمون هایی که ساکنین اولیه این جزیره رویایی و عجیب بودند، توسط عده ای انسان مورد مراقبت قرار می گرفتند و دارو و غذا دریافت می کردند. ولی رفتارهای خشن این میمون ها باعث شد که جزیره به طور کامل در اختیار آن ها قرار بگیرد و تبدیل به مکانی شود که یکی از مکان های عجیب دنیا باشد. البته بهتر است باقی انسان های روی کره زمین دعا کنند که میمون ها هیچگاه شنا یاد نگیرند، چرا که اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است این میمون ها که احتمالا ناقل بیماری های عجیبی هستند، جزیره را ترک و تمام این کره خاکی را تبدیل به مکانی کنند که بهتر است در خیال هم نگنجد.

جزیره میمون ها در کشور لیبریا

 

کلیسای ساگرادا فامیلیا در کشور اسپانیا
فرض کنید تعدادی حشره غول پیکر اقدام به ساخت یک کلونی جهت زندگی کنند و این کلونی عظیم پر از حفره و فرو رفتگی های عجیب باشد. اگر این حشرات غول پیکر مورچه هایی باشند که تصمیم آن ها ساخت بنایی جهت زندگی باشد، بدون هیچ تردیدی مکانی می ساختند شبیه کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلون. این کلیسای عجیب، خارق العاده و بسیار زیبا دقیقا تداعی کننده تخیلاتی است که در ابتدا به آن ها پرداختیم. این کلیسای کاتولیک که ساخت آن توسط معمار اسپانیایی مشهور، آنتونوی گائودی آغاز شد، قرار است در سال 2026 میلادی به پایان برسد، یعنی درست در صدمین سالگرد مرگ آنتونوی. این معماری خیال انگیز و رویایی تلفیقی از فرم های منحنی آرت نوو (Art Nouveau) و معماری سبک گوتیک بوده که آن را به یکی از مکان های عجیب در دنیا شبیه کرده است. اگر دوست دارید خود را میان یکی سازه خیالی که به توسط مورچه و موریانه های غول پیکر ساخته شده، تصور کنید بهتر است سری به این مورد از مکان های عجیب جهان بزنید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا در کشور اسپانیا

 

مجتمع مسکونی هابیت 67 در کشور کانادا
زیستگاه شماره 67 نامی است که برای این ساختمان عجیب با طراحی تخیلی نامیده اند. این مجتمع دارای ساکن که در مونترال کانادا قرار دارد، در حقیقت طرحی بود که در نمایشگاه بیت المللی اکسپو 67 ارائه شد و به منظور حفظ ظاهر خانه های چند طبقه به شکل روستایی و بومی ساخته شد. زیستگاه 67 که نمایی عجیب دارد و شبیه به محل سکونت انسان ها در فیلم های تخیلی است، ترکیبی ناموزون از جعبه هایی از جنس بتن بوده که به شکل پیش ساخته و اتفاقی روی هم قرار می گیرند. داخل این مورد از مکان های عجیب دنیا، مدرن و زیبا است و می تواند اقامتی رویایی را نصیب ساکنانش کند.

مجتمع مسکونی هابیت 67 در کشور کانادا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار