امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه «عزت»، با «سازش در مقابل دشمن» جمع نمی‌شود گفت: حرف از مذاکره با دشمنی که سردار سلیمانی را ترور کرده، چه توجیهی دارد؟
کد خبر: ۸۱۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 01 February 2020

به دنبال عزت هستید؟!همه عزت‌ها نزد خداست

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله ‌عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، اظهار کرد: بازگشت امام خمینی(ره) یکی از مهمترین مناسبت ها برای ملت های مسلمان، مؤمن و مستضعفان عالم بود که پس از سال ها تبعید ایشان اتفاق افتاد.

بازگشت امام خمینی(ره) حماسه بی‌نظیر تاریخی بود

وی تصریح کرد: دشمنان، امام خمینی(ره) را تبعید کردند و نیت آنها این بود که ایشان در تبعید از دنیا برود و با خیال راحت نوکری استعمار را در ایران داشته باشند و رژیم سراسر فساد، ظلم و بیداد را ادامه بدهند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مردم چشم‌انتظار امام خمینی(ره) بودند و در آن شرایط خوف و خطر، مبارزات زیرزمینی و مخفیانه داشتند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند و با تظاهرات، سختی ها و شکنجه ها، کار انقلاب را پیش بردند و خدا عنایت کرده و زمینه بازگشت امام را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد:بازگشت امام خمینی(ره) حماسه بی‌نظیر تاریخی بود و خدا را شاکر هستیم که این لطف، عنایت، فتح و پیروزی را نصیب امت اسلامی کرد. با بازگشت امام خمینی(ره) در 12 بهمن، دهه مبارک فجر آغاز شد و انقلاب اسلامی در 22 بهمن به پیروزی کامل رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در سوره فجر خدا می فرماید قسم به شب، زمانی که در آستانه فجر و طلوع طلیعه صبح یعنی "یسر" قرار می گیرد که خداوند به این قسمت از شبانه روز قسم یاد کرده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام صادق علیه السلام در تفسیر برهان در ادامه این آیات می فرمایند؛ "و هی دولت حبتر" و دولت حبتر دولتی است که ادامه پیدا می کند تا به دولت حضرت مهدی(عج) متصل شود‌. این روایت از احادیث بسیار امیدوارکننده است که در بحارالانوار و تفسیر برهان و برخی منابع دیگر آمده است و درباره "حبتر" هم عنوان شده که کوتاه مدت است و زیاد طولانی نخواهد بود.

وی ادامه داد: امسال دومین سال است که از پایان چهل سالگی انقلاب می گذرد و هم اکنون در مرحله بعد چهل سالگی انقلاب با منشوری که رهبر معظم انقلاب با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب منتشر فرمودند روبرو هستیم، در این گام دوم با چندفصل مهم روبرو هستیم که باید به طور ویژه تر به آن پرداخته شود.

حرف از مذاکره با دشمنی که سردار سلیمانی را ترور کرده، چه توجیهی دارد؟!

آیت الله عابدینی بیان کرد: جای تاسف است که دشمن ما امریکا با صراحت اعلام می کند که من دستور دادم سردار سلیمانی و همراهانش را ترور کنند اما هنوز چند روزی از این اتفاق ننگین نگذشته است که وزیر امور خارجه ما حرف از مذاکره با دشمن می زند، این موضوع چه توجیهی دارد؟

«عزت»، با «سازش در مقابل دشمن» جمع نمی‌شود

وی تأکید کرد: عزت ملی یکی از اصول گام دوم انقلاب محسوب می شود. همه کارها را برای ارتقای عزت ملی انجام می دهیم و داشتن عزت همان چیزی است که قرآن از ما خواسته و شهدا آن را دنبال می کردند و همیشه در جامعه ما باید حفظ شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: باید در مقابل دشمن مقتدر و سربلند باشیم و هیچگاه ذلت در مقابل دشمن را نمی توانیم بپذیریم و عقل، وجدان، شهدا، قرآن و پیامبر این اجازه را به ما نداده اند که در مقابل دشمنان ذلت بپذیریم. ما با عزت زنده هستیم و بدون عزت هیچ نداریم.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: عزت با سازش در مقابل دشمن جمع نمی‌شود و امکان ندارد بگوییم ما عزت داریم و در کنار آن بخواهیم با دشمنان وحشی و خون‌خوار مذاکره کنیم و بخواهیم که به ما چیزی بدهند!

وی با بیان اینکه قرآن تأکید می کند که هیچگاه از غیر خدا عزت نخواهید چرا که همه عزت ها نزد خداوند است، گفت: در عین حال ما نیازمند وزارت امور خارجه فعال هستیم و کشورهای بسیاری در منطقه نیازمند محصولات ما هستند و باید در این حوزه فعالیت بیشتری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه آمریکایی ها برای ما عزت نمی آورند، افزود: قدرت کشور، ارتباطات درست با کشورهای اسلامی و استفاده از این فرصت هاست و وزارت امور خارجه باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره ببرد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه روابط خارجی باید با مرزبندی با دشمن صورت بگیرد، ابراز کرد: باید مرز با دشمنان را مشخص کنیم و حواسمان به دوستان خود در جهان باشد.

اشغال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی، هدف معامله قرن

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هدف معامله قرن این است که بیت المقدس و مسجدالاقصی را اشغال و پایتخت فلسطین را به یک شهر دور منتقل کند تا هویت و شخصیت فلسطینیان از بین برود و در حقیقت خانه فلسطینیان را ویران کنند اما این آرزو را به گور می برند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: آنها با این اقدام می خواهند ارتباط نوار غزه با کشورهای اسلامی را ضعیف تر کنند و مردم در آن منطقه خلع سلاح شده و سلاح های خود را تحویل مصر دهند و این هم جزو برنامه های معامله قرن است.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: ظاهراً برای فریب مسلمانان می گویند شهرک سازی را تعطیل می کنیم اما این یک دروغ بزرگ است و در حقیقت آنها می خواهند به جای شهرک سازی، پیرامون بیت المقدس ساختمان هایشان را بسازند تا هم شأن این مکان مقدس را پایین بیاورند و هم بیشتر از شهرک‌سازی‌ها برای خود پایگاه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدامات خصمانه سبب شده است تا فلسطینیان با عزم بیشتری نسبت به گذشته به میدان بیایند و اعتماد فلسطینیان به ایران و مقاومت منطقه بیشتر شود و نسبت به عربستان و کشورهای همراه با آمریکا از بین برود و فضای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در فلسطین شدت یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: راهپیمایی میلیونی مردم عراق سیلی محکمی به آمریکایی ها بود. سقوط هواپیماها و بالگردهای آمریکا در افغانستان و عراق، عملیات موفق یمنی ها علیه آمریکایی ها و سعودی ها و عملیاتی که در سوریه به نتیجه رسید نیز سیلی پشت سیلی به صورت آمریکاست.

برچسب ها: امام جمعه ، عزت ، دشمن ، آمریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار