کد خبر: ۸۱۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 01 February 2020

به گزارش خبرنگار ایرنا، تندباد(گرمیج) در شهر اردبیل موجب شکستن شاخه درختان ، پاره شدن پلاکاردها و نیز بروز کولاک برف در معابر و جاده‌ها شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل پیش‌بینی کرده که وزش تندباد تا اواخر روز جمعه در شهرستان‌های اردبیل ، سرعین، گرمی، نیر و مشگین‌شهر تداوم داشته و سرعت آن افزایش یابد.

بنا به اعلام این منبع، با پایان یافتن وزشباد گرمیج در منطقه، از اوایل صبح شنبه بارش برف و باران در اغلب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود اما میزان و شدت این بارش‌ها ضعیف خواهد بود .

اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به ورود سامانه بارشی و وزش بادهای تند تا شدید و احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال، سقف‌های موقت و کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر، از شهروندان درخواست می‌شود ضمن تثبیت اجسام معلق رها شده در پشت‌بام‌ها ، هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کرده و احتیاط نمایند.

این اداره کل پیشتر نیز هشدار داده بود که ب به خاطر وزش تندباد گرم ، افزایش دما و احتمال وقوع بهمن در جاده‌های کوهستانی شهروندان استان از تردد و توقف‌های غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کرده و کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات و مناطق مستعد ریزش بهمن اجتناب کنند.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اعلام کرد که در اغلب جاده‌ها وزش شدید باد گزارش شده اما تمامی راه‌های استان باز بوده و در آنها تردد در جریان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار