استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: در این میان مجموعه اقدامات استان در راستای برگزاری نشست‌های تخصصی، نظارت و کنترل بیشتر بر چرخه عرضه و تقاضای کالا، جلوگیری از خروج برخی کالاهای ضروری از استان، مبارزه جدی با قاچاق کالا و … ایجاد تعادل و ثبات نسبی در بازار باعث شد که بر اساس آخرین داده‌های مرکز آمار ایران وضعیت تورم استان نسبت به گذشته روبه بهبودی گزارش شود.
کد خبر: ۸۱۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 29 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی گفت: پس از آنکه طی چند ماه گذشته نرخ تورم استان در رتبه اول کشور قرار گرفته بود، با تشکیل یک تیم کارشناسی پیگیری وضعیت حاصله در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این میان مجموعه اقدامات استان در راستای برگزاری نشست‌های تخصصی، نظارت و کنترل بیشتر بر چرخه عرضه و تقاضای کالا، جلوگیری از خروج برخی کالاهای ضروری از استان، مبارزه جدی با قاچاق کالا و … ایجاد تعادل و ثبات نسبی در بازار باعث شد که بر اساس آخرین داده‌های مرکز آمار ایران وضعیت تورم استان نسبت به گذشته روبه بهبودی گزارش شود.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که اگر چه استان در نرخ تورم سالانه هنوز در رتبه اول کشور قرار دارد، اضافه کرد: اما این روند در حال بهبود شدن است بطوریکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دیماه سال جاری در کل خانوارهای استان ایلام ۴۶.۸ درصد است که در مقایسه با ماه قبل که ۴۸.۶ درصد بوده، به میزان ۱.۸ واحد درصد کاهش یافته است.

وی سپس به نرخ تورم ماهانه استان اشاره کرد و گفت: استان در تورم ماهانه به مراتب وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده، بطوریکه در دی ماه امسال با کاهش منفی ۰.۰۵ واحد درصد، تورم استان در این شاخص به میزان ۳.۶ واحد درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که استان در دیماه امسال بهترین عملکرد در کاهش میزان تورم ماهانه را در بین استان‌های کشور داشته است، تصریح نمود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران استان ایلام در شاخص وضعیت تورم ماهانه در دیماه امسال آخرین استان کشور است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار