کارشناس زراعت جهاد کشاورزی حومه مرودشت از کشت یک هکتار گل نسترن در این منطقه خبر داد و گفت: از هر هکتار بیش از هفت هزار لیتر عرق نسترن تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 28 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رویا پل خانی با بیان اینکه تاریخ کاشت مناسب گل نسترن در مرودشت از پاییز تا اواخر زمستان است، افزود: هر زمانى که برف و یخبندان نباشد مى توانیم قلمه نسترن را به زمین بنشانیم.

او تصریح کرد: این گیاه از سال سوم به بعد اقتصادی می‌شود، متوسط برداشت آن از هر هکتار حدود سه تن و ازدیاد آن نیز به وسیله کاشت بذر و قلمه صورت مى گیرد.

این کارشناس با اشاره به اینکه از گل و میوه‌ی نسترن در صنایع دارویی استفاده می‌شود، بیان کرد: میوه گل نسترن به علت دارا بودن املاح معدنی و ویتامین C در درمان اختلاط خونی، بیماری‌های ناشی از التهاب و ورم کلیه‌ها به کار می‌رود.

او یادآور شد: نسترن (Rosa canina) نوعی رز وحشی با گل‌های ریز است که به رنگ‌های سفید، قرمز و گاهی زرد یافت می‌شود و دارای بوی کم، اما مطبوعی است.

پل خانی با اشاره به اینکه مرودشت به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب مستعد کشت انواع گیاهان زراعی و باغی است خاطر نشان کرد: بیش از ۲۸۰۰ هکتار انواع گیاه دارویی در مرودشت کشت شده است.

عرق نسترن با طبیعتی معتدل، آرام بخش و تقویت کننده قلب و اعصاب است.

برچسب ها: کشت ، گل نسترن ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار