رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه گفت:در دهه فجر امسال ۳۴ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۸۵ نفر افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 27 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه ؛مهندس محسن دارابی؛ رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه در نشست تامین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی با اعلام این خبر که ۳۴ پروژه صنعتی در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید افزود:بزرگترین پروژه طرح بیوایمپلنت است که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که از ۱۶ بهمن امسال و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

 دارابی در ادامه تاکید کرد: به فضل پروردگار در ایام الله دهه فجر امسال ۳۴ پروژه بزرگ و کوچک صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۱۳۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۸۵ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که اعتبارات خوبی از محل منابع مختلف برای واحدهای تولیدی استان اختصاص یافته افزود:میزان 760میلیارد تومان منابع مالی مختلف جمله کمک‌های فنی و اعتباری، بند الف تبصره ۱۸، تسهیلات زلزله ومنابع اشتغال روستایی به منظور تأمین مالی صنعت استان اختصاص یافته که عددقابل توجه است.

دکتر هادی مدیر کل طرح و برنامه وزارت متبوع نیز در این جلسه با بیان این مطلب که بیش از ۵۸ هزار جواز تاسیس در اختیار مردم است که از این تعداد استان کرمانشاه ۱۳۷۹ جواز تاسیس را به خود اختصاص دارد که از این لحاظ در رتبه ۱۸ کشوری است.

مدیرکل طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه افزود:استان کرمانشاه از لحاظ سرمایه گذاری 3/5 درصدسرمایه کشور را به خود اختصاص داده و از این رتبه دهم کشوری است.

وی در ادامه تاکید کرد: در زمینه اشتغال نیز استان کرمانشاه با اشتغال ۴۳ هزار نفر در حوزه صنعت در رتبه 17کشوری قرار دارد و به2/4 درصد سهم کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

دکتر هادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که وزارت صمت از طرح های بالای ۶۰ درصد حمایت می‌کند افزود: در استان کرمانشاه ۱۴۲ طرح وجود دارد که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سهم 8/9درصدی نسبت به کل کشور را به خود اختصاص داده و این نشان می دهد که صنعتگران و فعالان اقتصادی متعهد به انجام کار هستند
دکتر شهبازی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی وزارت صمت نیز در این نشست با بیان این موضوع که یکی از منابع موجود در وزارت صمت برای تولید و اشتغال استفاده از صندوق توسعه ملی است افزود:بر اساس تفاهم نامه بین صندوق توسعه ملی و وزارت صمت شده، ۵۰ درصد از منابع صندوق و۵۰ درصد از منابع داخلی بانک ها در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی وزارت صمت در ادامه یادآور شد :۲۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ برای استان ها سهمیه در نظر گرفته شده است که از این مقدار ۱۲۰ میلیارد تومان تحت عنوان سرمایه در گردش و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت برای بازسازی و نوسازی ماشین های تولیدی در نظر گرفته شده است.

دکتر شهبازی تاکید کرد:در استان کرمانشاه نیز تاکنون از کارگروه‌های استانی بالغ بر ۵۷ طرح به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد این تنها ۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع وزارت صمت اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های وزارتخانه استان هایی که در جذب منابع تسهیلاتی فعال تر هستند؛ می توانند از منابع مالی سایر استان های غیر فعال استفاده نمایند و همچنین بانکهای که از عملکرد مناسبی برخوردار هستند؛می‌توانند از منابع بانک‌های دیگر تخصیص داده شده و عملکرد نامناسبی دارند؛ استفاده نمایند.

دکتر شهبازی افزود:استان کرمانشاه در جذب منابع تسهیلاتی در رتبه ۱۲ کشور قرار دارد که بر اساس تقسیم بندی از جمله استان های متوسط کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع وزارت صمت در پایان با اشاره به تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی به روش‌های نوین افزود: شبکه بانکی کشور جوابگوی همه نیازهای واحدهای تولیدی نیست؛ وما باید از اقتصاد بانک پایه به سمت اقتصاد سرمایه حرکت کنیم، در همین راستا بازار سرمایه برای تامین نقدینگی در حالت خوشبینانه تنها ۵ درصد را به خود اختصاص داده است.بنابراین یکی از ماموریت های وزارت صمت معرفی و ایجاد ابزارهای نوین تامین مالی برای سرمایه‌گذاران است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار